وزرای خارجه آمریکا و ترکیه رایزنی کردند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از آناتولی، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه تلفنی با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه رایزنی کرد.

وزرای خارجه آمریکا و ترکیه رایزنی کردند

بر اساس اعلام این خبرگزاری، محمورهای این تبادل نظری تلفنی تا کنون تشریح نشده است؛ اما به نظر می رسد موضوع عمده این تبادل نظر ادامه حمله نظامی ارتش ترکیه به شمال سوریه باشد.

گفتنی است، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا بامداد امروز خاطرنشان کرد که تحریم های تنبیهی علیه دولت ترکیه، به دلیل عملیات نظامی در شمال سوریه، تصویب شدند.

پنس که به همراه استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در مقابل کاخ سفید با خبرنگاران تبادل نظر می کرد، شرح داد: رئیس جمهور ترامپ صبح امروز با رئیس جمهور اردوغان تلفنی صحبت کرد و گفت که آمریکا می خواهد ترکیه تهاجم به سوریه را متوقف نموده و فورا آتش بس برقرار کند.

گفتنی است ترکیه از چهارشنبه گذشته حملاتی را علیه شمال سوریه شروع نموده که با واکنش و محکومیت های جهانی روبرو شده است.

در واکنش به حملات ترکیه علیه شمال سوریه، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در تبادل نظر با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، گفته است: امنیت به وسیله تجاوز به سوریه به دست نمی آید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13736

به "وزرای خارجه آمریکا و ترکیه رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزرای خارجه آمریکا و ترکیه رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید