نامزد بایدن برای وزارت کشور مورد تایید سنا نهاده شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سنای آمریکا صلاحیت فرد مورد نظر جو بایدن رئیس جمهور این کشور برای تصدی وزارت کشور را تایید کرد.

نامزد بایدن برای وزارت کشور مورد تایید سنا نهاده شد

بر اساس این گزارش، سنای آمریکا صلاحیت دب هالند (Deb Haaland) نامزد بایدن برای وزارت کشور را تایید کرد.

صلاحیت هالند با 51 رای موافق در برابر 40 رای مخالف نمایندگان سنای آمریکا مورد تایید نهاده شد.

لازم به ذکر است که رئیس جمهور جدید آمریکا نماینده دموکرات و بومی ایالت نیومکزیکو در کنگره آمریکا را به عنوان گزینه موردنظر خود برای پست وزارت کشور آمریکا معرفی نموده بود.

جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا اظهار داشت که دِب هالند نماینده دموکرات و بومی ایالت نیومکزیکو گزینه موردنظر وی برای تصدی پست وزارت کشور آمریکا است.

با این انتخاب بایدن، دب هالند نخستین زن بومی آمریکا است که سکان راهنمایی یک نهاد قدرتمند فدرال را که نسل ها بر قبایل بومی این کشور اعمال نفوذ می کرد، در دست می گیرد.

رهبران و فعالان قبایل بومی آمریکا در سرتاسر این کشور به همراه شماری از شخصیت های دموکرات که هفته ها بایدن را به انتخاب هالند ترغیب می کردند، از این تصمیم بایدن ابراز خرسندی کردند.

با تایید صلاحیت هالند، اکنون بومیان آمریکا برای نخستین بار شاهد ریاست یک فرد بومی در یک مسند مهم و معین کننده هستند.

لازم به ذکر است که هالند با عهده دار شدن سمت وزیر کشور آمریکا علاوه بر نظارت بر 600 قبیله بومی که از سوی دولت فدرال به رسمیت شناخته شده اند، مسئولیت اداره و نظارت بر بخش وسیعی از زمین های دولتی، آبراهه ها، حیات وحش، بوستان های ملی و همچنین ذخایر معدنی را برعهده می گیرد.

شایان ذکر است که انتخاب هالند به این سمت سابقه 245 ساله انتصاب مدیران غیر بومی و عمدتاً مذکر در این مقام عالی فدرال را شکست. در واقع، دولت فدرال آمریکا اغلب کوشیده تا از بومیان آمریکا بر زمین هایشان سلب مالکیت نموده و آنان را در فرهنگ سفیدپوستان ادغام کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44789

به "نامزد بایدن برای وزارت کشور مورد تایید سنا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد بایدن برای وزارت کشور مورد تایید سنا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید