علت حادثه قطار زاهدان-تهران اعلام شد

به گزارش بلاگ پو، رئیس کمیسیون عالی سوانح راه آهن گفت: آنالیز ها نشان داد علت حادثه بازشدن پیچ، پابند ها و فنر های ریل توسط افراد ناشناس بوده است.

علت حادثه قطار زاهدان-تهران اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، غضنفر فولادی در مورد علت بروز حادثه خروج از ریل و واژگونی 5 واگن از قطار مسافری زاهدان- تهران گفت: نتیجه آنالیز ها نشان داد علت حادثه بازشدن پیچ، پابند ها و فنر های ریل توسط افراد ناشناس بوده است.

وی اضافه نمود: پس از انجام آنالیز های کامل، علت سانحه تعیین شده که گزارش آن را برای وزیر راه و شهرسازی و دولت هم ارسال کردیم.

فولادی اضافه نمود: بعضی افراد ناشناس حدود 170 تا 180 پیچ و پابند ریل را در طول حدود 50 تا 60 متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است.

وی اضافه نمود: ریل از طریق پیچ و پابند به تراورس متصل می گردد و اگر این پیچ ها باز گردد به راحتی با یک دیلم می توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابند های ریل به هر علت و توسط هرکسی باز گردد، محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز سانحه می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12924

به "علت حادثه قطار زاهدان-تهران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت حادثه قطار زاهدان-تهران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید