رقابت انتخابات ریاست جمهوری تونس گرم شد

به گزارش بلاگ پو، ثبت نام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تونس همچنان ادامه دارد و با گذشت پنج روز از شروع ثبت نام، 29 نفر از شخصیت های حزبی و مستقل مدارک خود را جهت ثبت نام ارائه نموده اند.

رقابت انتخابات ریاست جمهوری تونس گرم شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، أنیس الجربوعی عضو کمیته عالی انتخابات تونس خاطرنشان کرد که تا کنون 29 نفر اعم از شخصیت های حزبی و مستقل در انتخابات ریاست جمهوری نامزد شده اند.

کمیته عالی انتخابات از روز 2 آگوست (11 مرداد) ثبت نام از افراد واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری را شروع نموده و تا 9 آگوست(18 مرداد) ثبت نام ها ادامه خواهد داشت.

الجربونی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت که بعضی از نامزدها در ثبت نام های خود شروط لازم را رعایت ننموده و پرونده آن ها فاقد مدارک لازم جهت تأیید صلاحیت آن ها از جمله تأییدیه و امضای ده هزار رأی دهنده یا 10 نماینده مجلس و یا 40 نفر از روسای شورای های محلی منتخب است.

وی از اینکه بعضی نامزدها از خلأ قانونی در انتخابات سوء استفاده می نمایند، ابراز تأسف کرد و گفت که به دلیل نبودن زمان در پرتو درگذشت الباجی قائد السبسی رئیس جمهور سابق تونس، کمیته انتخابات نتوانست مجلس را درباره حصول این شروط توجیه نماید.

از جمله شخصیت های حزبی و مستقل که تا کنون نامزد انتخابات شده اند، محمد عبو از جریان الدیمقراطی، مهدی آدینه از حزب البدیل، عبیر موسی از حزب الدستوری الحر و نبیل القروی و حمادی الجبالی به عنوان شخصیت های مستقل هستند.

ناظران معتقدند که مقدم شدن انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات مجلسی پس از فوت السبسی، محاسبات تعدادی از احزابی را که به امید مشخص شدن نتایج انتخابات مجلسی جهت مشخص نامزدهای خود در انتخابات ریاست جمهوری بودند، بر هم زده است و همین امر باعث تعلل احزب النهضه، نداء تونس و تحیا تونس برای معرفی نامزدهایشان شده است.

در حالیکه یوسف الشاهد نخست وزیر تونس هنوز برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گیری ننموده است اما هیأت سیاسی حزب وی (تحیا تونس) رسما از وی خواسته است در انتخابات ریاست جمهوری نامزد گردد و بعضی خبرها نیز حاکی از آن است که احتمالا الشاهد از سمتش استعفا کند و یکی از وزرای کابینه را به عنوان جانشین خود مشخص نماید.

حزب نداء تونس نیز هنوز نامزد خود را معرفی ننموده است و حال آنکه بعضی منابع در داخل این حزب پیش بینی نموده اند که عبدالکریم الزبیدی وزیر دفاع کنونی به عنوان فرد مستقل در این انتخابات نامزد گردد.

طبق گزارش الجزیره، جنبش النهضه نیز پس از مشورت های طولانی عبدالفتاح مورو را به عنوان نامزد این جنبش در انتخابات ریاست جمهوری مشخص کرد.

عبدالکریم الهارونی رئیس شورای مشورتی این جنبش گفت که تصمیم جنبش برای مشخص مورو به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری یک تصمیم تاریخی بود و فضا دموکراسی در نشست شورا حاکم بود.

انتخابات ریاست جمهوری تونس قرار است 15 سپتامبر (24 شهریور) برگزار گردد.

همچنین قرار است مناظره نامزدهای انتخاباتی همزمان با شروع تبلیغات انتخاباتی(2 تا 7 سپتامبر) از تلویزیون تونس پخش گردد.

ص

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9989

به "رقابت انتخابات ریاست جمهوری تونس گرم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت انتخابات ریاست جمهوری تونس گرم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید