برای صیانت از منابع آبی احتیاج به همراهی تشکل های مردم نهاد فعال داریم

به گزارش بلاگ پو، معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی تاکید نمود: برای صیانت از منابع آبی احتیاج به همراهی تشکل های مردم نهاد فعال در حوضه آب، منابع طبیعی و محیط زیست داریم.

برای صیانت از منابع آبی احتیاج به همراهی تشکل های مردم نهاد فعال داریم

به گزارش خبرنگاران، بابک محبوب علیلو در دومین جلسه کمیته صیانت از منابع آب استان با بیان این مطلب اظهار کرد: بدون مشارکت و همراهی مردم قادر نخواهیم بود به طور شایسته بحث صیانت از آب را پیش ببریم و برای موفقیت در این زمینه احتیاج به همکاری شوراهای شهر و روستا و دهیاران، بخشداران و فرمانداران به شدت حس می گردد.

وی، دهکمک ها، شوراهای شهر و روستا را ظرفیت بزرگی برای انتقال خواسته ها و احتیاجهای مدیران و مردم دانست و اضافه نمود: آموزش این جامعه، می تواند گام بزرگی در مسیر اطلاع رسانی به روستاییان و کشاورزان باشد.

وی بیان نمود: صیانت از منابع آب را جزو برنامه های مستمر این معاونت است و نسبت به پیگیری مسایل و مسائل و مصوبات این کمیته بسیار حساس و پیگیر هستیم، از همکاران قضایی در سطح شهرستان ها و بخش های تابعه استان خواسته شده در کمک رسانی به مسایل صیانت از آب و حمایت و پشتیبانی قضایی از عوامل مرتبط برخورد با متخلفان حوضه آب از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی نیز با تشریح مصوبات قبلی، به اقدامات این شرکت در این راستا پرداخت و هفت هزار و 700 کیلومتر عملیات نقشه برداری از رودخانه ها و سواحل، هفت هزار و 100 کیلومتر مطالعات مشخص حریم بستر رودخانه و مسیل، 950 کیلومتر عملیات بازگشایی، آزادسازی و لایروبی رودخانه و مسیل را از جمله اقدامات این شرکت تا خاتمه سال گذشته ذکر کرد.

مجتبی جلیل زاده ادامه داد: در امسال نیز بیش از 126 ویلا و خانه باغ متخلف تخریب شده و 212 هکتار از اراضی حریم بستر آزادسازی شده اند.

وی همچنین شناسایی 1199 دستگاه و توقیف 822 دستگاه موتور پمپ در حاشیه رودخانه ها را از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه ای در راستای اجرای مصوبات کمیته و با هدف صیانت و حفاظت از منابع آب عنوان نمود و گفت: نصب 2349 دستگاه کنتور هوشمند و پلمپ 1137 چاه مجاز دارای اضافه برداشت از مهم ترین گام های برداشته شده برای احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی بوده است.

جلیل زاده در خاتمه خواهان نصب کنتور هوشمند بر روی چاه های موجود در صنایع و کارخانه ها شد تا از این طریق آمار مصرف این چاه ها نیز به دقت رصد و مدیریت گردد.

دومین جلسه کمیته صیانت از منابع آب استان با حضور معاون قضایی رییس کل و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، مدیر بحران و رئیس ستاد احیاء دریاچه ارومیه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای و نمایندگان مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری، شهرداری تبریز، فرماندهی انتظامی استان، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل محیط زیست استان در سالن شهید غفاری شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی برگزار گردید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3927

به "برای صیانت از منابع آبی احتیاج به همراهی تشکل های مردم نهاد فعال داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای صیانت از منابع آبی احتیاج به همراهی تشکل های مردم نهاد فعال داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید