9 طرح گردشگری و بومگردی جدید در شهرستان مهاباد اجرا می شود

به گزارش بلاگ پو، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت: 9 طرح گردشگری و بومگردی در شهرستان مهاباد در حال طی کردن مراحل اداری و سرمایه گذاری هستند.

9 طرح گردشگری و بومگردی جدید در شهرستان مهاباد اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، غلامرضا عبده سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان مهاباد در ارتباط با این خبر اظهار کرد: سه طرح مجتمع گردشگری و ایجاد 6 واحد بومگردی در شهرستان مهاباد در حال طی کردن مراحل اداری و آمادگی برای سرمایه گذاری هستند.

او با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال و رونق گردشگری در روستاها ایجاد واحدهای بوگردی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی واقع شده است، افزود: در حال حاضر چهار واحد بومگردی در سطح شهرستان مهاباد در حال فعالیت است که دو مورد از آنها در روستای هدف سهولان و دو واحد در روستای گنه دار در محور سردشت-مهاباد قرار دارند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی استان تا حد امکان از سرمایه گذاران حمایت خواهد کرد، مطرح نمود: برای این منظور کاهش زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری در دستور کار دارد تا پروسه طولانی صدور مجوز و سرمایه گذاری کاهش یابد.

او با بیان اینکه در کنار این واحدهای های بومگردی، جاذبه های تاریخی و طبیعی دیگری نیز در سطح شهرستان برای بازدید مسافران وجود دارد، ادامه داد: از جمله این مکان ها می توان به غار آبی-تاریخی سهولان، گور دخمه سنگی فخریگاه، تالاب کانی برازان، دریاچه سد مهاباد به عنوان نزدیک ترین سد به شهرستان، بازارچه های مرزی و موزه مردم شناسی حمام میرزا رسول اشاره کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10825

به "9 طرح گردشگری و بومگردی جدید در شهرستان مهاباد اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 طرح گردشگری و بومگردی جدید در شهرستان مهاباد اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید