کشف آثار سلجوقی در زنجان با فرونشست یک خانه

به گزارش بلاگ پو، فرونشست منزلی در جنوب شهر زنجان به پیدا شدن آثار تاریخی به جا مانده از دوره سلجوقی و پیش از آن انجامید.

کشف آثار سلجوقی در زنجان با فرونشست یک خانه

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی ادار کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان، فردی صبح امروز یکشنبه 11 شهریور 97، با حضور در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان ظروف سفالی را با خود به همراه آورده بود که بخشی از تاریخ این شهر را با به همراه داشت.

چهار قطعه ظرف سفالی متعلق به دوران سلجوقی و پیش از آن و شامل ظروف ساده و لعاب دار بود که بعضی از آنها سالم و بعضی شکسته است.

ابوالفضل عالی مسئول پژوهش های اداره کل میراث فرهنگی زنجان با اشاره به اهمیت ظروف کشف شده، گفت: اهمیت این اشیا از این بابت است که بخشی از تاریخ بافت قدیمی شهر زنجان را نشان می دهد و به سده های اولیه و میانی اسلام تعلق دارد.

او ادامه داد: یکی از این ظروف یک فقاع ساده است که در زمان ساخت در کوره فرم آن تغییر پیدا نموده است. فقاع به ظرفی گفته می شد که برای نوشیدن مایعات مورد استفاده قرار می گرفت.

عالی اضافه نمود: تعدادی از این ظروف با تکنیک نقش کنده زیر لعاب تزئین شده اند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10884

به "کشف آثار سلجوقی در زنجان با فرونشست یک خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف آثار سلجوقی در زنجان با فرونشست یک خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید