نماینده عراقی: ادامه حضور نیروهای آمریکایی، اشغالگری است

به گزارش بلاگ پو، یک نماینده عضو ائتلاف فتح در مجلس عراق گفت که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در این کشور نوعی اشغالگری است و مجلس باید کم و کیف حضور این نیروها را در گزارشی اعلام کند.

نماینده عراقی: ادامه حضور نیروهای آمریکایی، اشغالگری است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ثامر ذبیان نماینده ائتلاف فتح در مجلس عراق (به رهبری هادی العامری) امروز (یکشنبه) در سخنانی گفت که عدم تمکین آمریکا از مصوبه مجلس عراق مبنی بر خروج از این کشور، اشغالگری محسوب می شود.

او به وبگاه المعلومه گفت که مجلس باید تعداد این نیروها و نوع اقدامات و عملیات هایی که در عراق انجام می دهند را گزارش کند.

ذبیان تأکید کرد: حضور نیروهای خارحی باید با موافقت دولت عراق بعنوان کشوری دارای حاکمیت باشد و دونالد ترامپ خود را حامی عراق و مردمش معرفی می کند، اما این ادعا از سوی ما پذیرفته نیست.

حامد الموسومی دیگر نماینده عراقی نیز به المعلومه گفت که واشنگتن تلاش دارد الحشد الشعبی را به تقابل با خود بکشاند تا از این طریق جنگ به راه بیاندازد. او گفت که نباید در دام نقشه های آمریکا در عراق افتاد.

سه شنبه هفته گذشته نیز علی الحسینی مسئول روابط محور شمالی در سازمان الحشد الشعبی گفت که حملات تروریستی داعش در جنوب کرکوک و اطراف داقوق در هفته جاری در دو سال گذشته بی سابقه بود و این حملات چند روز پس از خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه کی وان رخ داد و آمریکا به تروریست های داعش در این خصوص چراغ سبز داده است.

مجلس عراق در تاریخ 15 دی 1398 با اکثریت آراء خواستار خروج تمامی نیروهای خارجی از عراق شد، اما آمریکا رسما اعلام کرده است که به این مصوبه عمل نخواهد کرد مگر اینکه دولت عراق تمام هزینه های ادعایی واشنگتن در طول مبارزه با داعش را بپردازد یا مورد تحریم قرار می گیرد.

م

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24841

به "نماینده عراقی: ادامه حضور نیروهای آمریکایی، اشغالگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: ادامه حضور نیروهای آمریکایی، اشغالگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید