مواد غذایی که سرفه و سرماخوردگی را تشدید می نمایند

به گزارش بلاگ پو، مصرف سوپ داغ و استفاده از داروهای ضد احتقان از جمله مواردی است که رعایت آن ها هنگام سرماخوردگی به افراد توصیه می گردد.

مواد غذایی که سرفه و سرماخوردگی را تشدید می نمایند

به گزارش خبرنگاران، این درحالیست که افراد نسبت به مواد غذایی که ممکن است سرفه و سرماخوردگی را تشدید نمایند از آگاهی لازم برخودار نیستند. به طور مثال، افراد بر این باورند مصرف بدون نسخه داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی مناسب است که تصور اشتباهی است. سرماخوردگی معمولی و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی همچون برونشیت از ویروس ناشی می گردد و داروهای آنتی بیوتیک تنها برای مقابله با عفونت های باکتریایی موثر هستند.

درحقیقت، استفاده از داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی معمولی می تواند با عوارض جانبی نیز همراه باشد.

سایت Firstpost در مطلبی به چند نوع ماده خوراکی اشاره نموده که سرماخوردگی و سرفه را تشدید می نمایند:

مواد قندی: هنگام سرماخوردگی ممکن است فرد به مصرف چای یا خوراکی شیرین میل داشته باشد؛ این درحالیست که مصرف این گونه مواد خوراکی سرفه را تشدید می نماید. مطالعه ای که در سال 2017 انجام گرفت نشان داد مصرف مواد قندی سیستم ایمنی را به ویژه هنگام مقابله با عفونت ویروسی ضعیف می نماید.

نوشیدنی های حاوی کافئین: در زمان سرماخوردگی بدن برای حفظ رطوبت مورد احتیاج خود به مصرف مایعات بیشتر احتیاج دارد. قهوه، چای و نوشیدنی های حاوی کافئین همچون ادرارآور عمل نموده و موجب می گردد آب و نمک بیشتری از بدن دفع گردد.

شیر: آنالیز ها نشان می دهد مصرف شیر هنگام سرماخوردگی موجب می گردد مخاط های موجود ضخیم تر شده و جدا شدن آن ها سخت تر انجام گردد. به همین دلیل مصرف شیر هنگام سرماخوردگی توصیه نمی گردد.

خوراکی های تند: این باور وجود دارد مصرف غذاهای تند هنگام سرماخوردگی و سرفه کردن خوب است؛ چرا که به جدا شدن راحت تر مخاط یاری می نماید. در واقع ترکیب کاپسی سین موجود در فلفل تند به تسکین التهاب یاری می نماید هرچند مطالعه ای که در سال 2016 انجام گرفت نشان داد این ترکیب فراوری بیشتر خلط را به همراه دارد و ممکن است برای چند دقیقه علائم فرد را تسکین دهد، اما در طولانی مدت شرایط را وخیم نموده و فرایند بهبودی را به تاخیر می اندازد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19901

به "مواد غذایی که سرفه و سرماخوردگی را تشدید می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که سرفه و سرماخوردگی را تشدید می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید