منتفی شدن نامزدی احتمالی روسای دانشگاه ها برای تشکیل دولت عراق

به گزارش بلاگ پو، یک منبع پارلمانی در عراق گفت سه نفر از رئیسان سابق و فعلی دانشگاه ها از نامزدی برای تصدی نخست وزیری انصراف داده اند.

منتفی شدن نامزدی احتمالی روسای دانشگاه ها برای تشکیل دولت عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منبع مجلسی عراق روز سه شنبه تاکید کرد روسای دانشگاههایی که نامشان به عنوان نامزدهای احتمالی تصدی نخست وزیری و تشکیل دولت جدید مطرح شده بود، از پذیرش این ماموریت مهم عذرخواسته اند.

این منبع که پایگاه خبری المعلومه اشاره ای به نام و هویتش نکرده است، گفت روسای دانشگاههای مربوطه انصراف خود را از پذیرش جانشینی احتمالی عدنان الزرفی در نامه های جداگانه ای به اطلاع گروههای اکثریت(شیعیان) رسانده اند، این انصراف در پی تماس های کمیته هفت گانه تشکیل شده برای انتخاب نامزد نخست وزیری اجرا شده است.

این منبع افزود پس از عذرخواهی روسای دانشگاههایی که از نامزدهای احتمالی تصدی نخست وزیری و جانشینی عدنان الزرفی قلمداد می شدند، جهت قطب نمای گروههای مخالف نامزدی الزرفی به سمت یافتن نامزد نخست وزیری در موسسه قضایی نشانه رفته است، چرا که دستگاه قضایی از استقلال کامل و مقبولیت نزد جامعه عراق برخوردار است.

منابع آگاه پیشتر گفته بودند که سه شخصیت دانشگاهی به نامهای احمد الغبان رئیس دانشگاه تکنولوژی، منیر السعدی رئیس سابق دانشگاه کربلاء و محسن الظالمی رئیس سابق دانشگاه کوفه از نامزدهای احتمالی تصدی نخست وزیری به شمار می فرایند.

خبر دیگر اینکه باسم الخشان از نمایندگان مجلس عراق تصریح کرده است که عدنان الزرفی مامور تشکیل دولت جدید قادر به برگزاری انتخابات زودهنگام نیست، حتی اگر متعهد به برگزاری آن باشد.

وی خاطر نشان کرد الزرفی در مجلس عراق رای اعتماد کسب نخواهد کرد.

الخشان افزود وعده های الزرفی غیر واقعی و غیر قابل اجراست، همچنان تعهد به برگزاری انتخابات زودهنگام، زیرا برگزاری انتخابات زودهنگام به دو سال زمان برای اجرا نیاز دارد، به خاطر اینکه قانون انتخابات هنوز تکمیل نشده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 22653

به "منتفی شدن نامزدی احتمالی روسای دانشگاه ها برای تشکیل دولت عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتفی شدن نامزدی احتمالی روسای دانشگاه ها برای تشکیل دولت عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید