مردابی که جادو می نماید!

به گزارش بلاگ پو، انگار جادوگری است؛ بازی رنگ ها در مرداب هسل! مردابی که در فصل های مختلف سال به رنگهای سبز، صورتی، نارنجی و قرمز در می آید ودل گردشگری را می رباید.

مردابی که جادو می نماید!

خبرنگاران: طبیعت مجموعه ای از زیباترین نقاشی های طبیعی است که انسان رابه تحسین وا می دارد. ایران ما در نقطه نقطه خود جاذبه های طبیعی بسیار و متنوعی را جای داده است. مرداب ها بخشی از جاذبه های طبیعی هستند. آنها در اصل منطقه ها مرطوب گرمی هستند که زیستگاه گیاهان و جانوران زیادی بحساب می آیند. زمین پرآب مرداب ها اغلب به اندازه زیادی با درختانی شبیه به سرو پوشیده شده است.

یکی از مرداب های زیبا و چشم نواز ایران با نام مرداب هسل شناخته می گردد. این مرداب همانند جواهری درخشان در آغوش جنگل مشعل یا محمدآباد واقع در 15 کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس و کمتر از 20 کیلومتری شمال غربی شهر مرز ن آباد قرار گرفته و خودنمایی می نماید.

روی مرداب هسل با جلبک پوشیده و این امر باعث شده که این مرداب در فصل های مختلف سال با رنگهای سبز، صورتی، نارنجی و قرمز دل هر بازدیدکننده و گردشگری را برباید. این دلربایی بخشی از خاصیت طبیعت است و به نوعی انسان را به آرامش می رساند.

مرداب هسل از آن جاهایی است که باید قبل از مرگ دید. این مرداب در هر فصل از سال یک شکل می گردد و طبیعتش خیلی حیرت انگیز است.

با تماشا اینجا حس می کنید یک بوم نقاشی از آسمان روی زمین افتاده و رنگ هایش در مرداب پخش شده است.

برای تماشا مرداب صورتی هسل باید به شهر چالوس بروید. مرداب را در جنگل مشعل (مشل موزی) پیدا می کنید. پس باید برای جنگل نوردی آماده شوید.

فاصله مرداب هسل تا چالوس 12 کیلومتر است. حدودا 15 دقیقه طول می کشد که به مرداب رنگارنگ هسل برسید. باید وارد جاده قدیم چالوس به تهران شوید.

مسیر را ادامه بدهید تا به رستوران ها و کافه ها برسید. بعد تابلوی جاده جنگل سینوا را می بینید. از این جاده می گردد به مرداب رسید.

خیلی ها ماشین شان را در پارکینگ اول جنگل می گذارند و پیاده به مرداب می روند. با یک ساعت جنگل نوردی می توانید به مقصد برسید.

البته می گردد با ماشین هم تا خود مرداب رنگی رفت. یک جاده خاکی هست که انتهایش به هسل می رسد. معمولا می توانید با وسیله شخصی تا خود مرداب بروید. ولی برخی وقت ها نگهبانی اجازه ماشین بردن نمی دهد، بیشتر به دلیل بارندگی و خراب بودن جاده.

اول جاده چند نیسان و کامیون هست. محلی ها در ازای دریافت هزینه شما را تا خود مرداب می برند.

آن هایی که از تهران می آیند، باید قبل از رسیدن به چالوس وارد جاده جنگل سینوا شوند. فاصله مرداب هسل تا تهران 193 کیلومتر است. 4 ساعتی طول می کشد تا به اینجا برسید.

بعد که به مقصد رسیدید، تازه متوجه می شوید که عکس های مرداب هسل واقعی هستند. برای همین برخی ها هسل را زیباترین مرداب ایران می دانند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 28 تیر 1402 بروزرسانی: 28 تیر 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 71925

به "مردابی که جادو می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردابی که جادو می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید