فعالیت 9 کمپ ترک اعتیاد در قم

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، رضا سلیقه با اشاره به اثرات مخرب اعتیاد بر جامعه از کوشش مجموعه بهزیستی استان برای کیفیت بخشی به خدمات این حوزه اطلاع داد و توضیح داد: طبق قانون صدور مجوز کمپ های ترک اعتیاد و نظارت بر فعالیت این کمپ ها بر عهده بهزیستی است و بهزیستی بعد از انجام نیازسنجی های لازم اقدام به صدور مجوز و پروانه فعالیت برای متقاضیان می کند که در حال حاضر 8 کمپ اختیاری در قالب ماده 15 و یک کمپ اجباری (زنان و مردان) قمرود در قالب ماده 16 فعالیت دارند.

فعالیت 9 کمپ ترک اعتیاد در قم

وی با اشاره به همکاری بهزیستی، دادگستری و نیروی انتظامی در زمینه اداره کمپ اجباری و جمع آوری و درمان معتادین متجاهر اضافه کرد: معتادان متجاهر به معتادانی اطلاق می گردد که با وجود بستر مناسب برای درمان برای ترک اقدام نمی نمایند لذا به این مرکز ارجاع می شوند و به مدت 45 روز در مرکز بستری هستند و علاوه بر طی مراحل درمان از خدمات مشاوره ای و مددکاری مرکز برخوردار می شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه علاوه بر 9 کمپ فوق الذکر که در 6 ماهه اول سال جاری به بیش از 2250 نفر خدمات ارائه داده اند، اضافه کرد: در حال حاضر تعداد 85 مرکز ترک اعتیاد سرپایی معتادین در استان قم فعالیت دارد که 68 مرکز دارای مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و 17 مرکز دارای مجوز فعالیت از بهزیستی می باشند و در 17 مرکز مذکور در بازه زمانی 6 ماهه اول سال 97 حدود 1275 نفر از خدمات درمان سرپایی بهره مند شده اند.

وی گفت: بهزیستی علاوه بر ارائه خدمات در زمینه درمان اعتیاد و کاهش آسیب های ناشی از آن در شهر اقدام به راه اندازی دو مرکز درمان سرپائی در مجتمع های غیردولتی خدمات بهزیستی کهک و قنوات نموده است که موجبات کاهش ترددهای غیرضرور و رضایتمندی بهبودیافتگان روستایی این بخش ها را درپی داشته است.

سلیقه در تشریح دوره حضور معتادان در مراکز اقامتی میان مدت(کمپ ها) گفت: هر یک از معتادان در این مراکز، حداقل به مدت یک دوره یک ماهه حضور دارند و از خدمات موجود بهره مند می شوند که طبق بخشنامه ابلاغی بهزیستی کشور تعرفه درمانی کمپ های اختیاری 500 هزار تومان برای یک دوره می باشد و تعرفه کمپ اجباری که بیمار یا خانواده موظف به پرداخت آن هستند هم 275 هزار تومان برای یک دوره است.

وی ضمن تشریح خدمات این اداره کل در خصوص کاهش آسیب، اضافه کرد: در حال حاضر یک مرکز باشگاه مثبت با مدیریت بخش غیردولتی عهده دار ارائه خدمات به 200 نفر از بیماران مبتلا به ایدز می باشد که خدمات مددکاری، مشاوره ای، آموزشی و... را به بیماران و خانواده ایشان ارائه می کند و دو مرکز DIC امین و نسیم هم در دو منطقه شهر قم عهده دار ارائه خدمات کاهش آسیب، سرپناه، خوابگاه، یک وعده غذای گرم، ارائه رایگان اقلام بهداشتی و سرنگ و آموزش های لازم به معتادین پرخطر بلامکان و فاقد سرپناه هستند که در 6 ماهه اول سال 97 به تعداد 838 نفر معتاد پرخطر خدمات ارائه نموده اند.

مدیر کل بهزیستی استان قم با اشاره به خدمات بهزیستی به بهبودیافتگان جهت پایداری بهبودی و بازگشت ایشان به خانواده اضافه کرد: طبق قانون به تمامی بهبود یافتگانی که در مراکز بهزیستی ترک نموده باشند و دارای مهارت یا پروانه کسب باشند تسهیلات اشتغال پرداخت می گردد که در همین راستا در سال 96 در استان قم 145 نفر از بهبودیافتگان جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند و 116 نفر موفق به اخذ تسهیلات شدند و در 8 ماهه گذشته از سال 97 هم 64 نفر معرفی شده اند که 16 نفر تا کنون موفق به دریافت وام و راه اندازی کسب و کار شده اند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2915

به "فعالیت 9 کمپ ترک اعتیاد در قم" امتیاز دهید

2 کاربر به "فعالیت 9 کمپ ترک اعتیاد در قم" امتیاز داده اند | 1.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 9 کمپ ترک اعتیاد در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید