علت تغییر نام گریس 1، نفت کش حامل نفت ایران تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد

به گزارش بلاگ پو، سفیر ایران در لندن با تشریح علت تغییر نام نفت کش گریس 1 مطرح نمود این کشتی تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.

علت تغییر نام گریس 1، نفت کش حامل نفت ایران تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در صفحه توئیترش درباره تغییر نام نفتکش گریس 1 نوشت: تغییر نام نفتکش حامل نفت ایران در جبل طارق این برداشت نادرست را برای بعضی ایجاد کرد که این اقدام برای دور زدن تحریمها انجام شده است. در حالی که ضرورت این اقدام از مخالفت پاناما با ادامه جهت این نفتکش تحت پرچم آن کشور شروع شد. بر اساس قوانین دریایی، پرچم کشتی تابع محل ثبت آن است.

وی در توئیتی دیگر می افزاید: با تصمیم به قرار دریافت نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، لازم بود که ثبت نفتکش نیز در ایران انجام گردد. طبعا با ثبت کشتی در ایران، نام جدید ایرانی برای آن انتخاب شد. تاکید می گردد که این کشتی تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.

به گزارش فارس، نفتکش گریس 1 که حامل نفت ایران بود 13 تیر ماه امسال از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و خواهان برطرف توقیف هر چه سریعتر آن شد.(بیشتر بخوانید)

پس از حدود 40 روز، بالاخره دیوان عالی جبل طارق روز پنجشنبه (24 مرداد) با نادیده دریافت درخواست آمریکا برای توقیف نفتکش به آزادی نفتکش گریس 1 حکم داد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12535

به "علت تغییر نام گریس 1، نفت کش حامل نفت ایران تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علت تغییر نام گریس 1، نفت کش حامل نفت ایران تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید