سیستم ضدعفونی هوا ایران ساخت شد، ضدعفونی با اشعه UV و در حضور انسان

به گزارش بلاگ پو، یک شرکت دانش بنیان پیروز به طراحی و فراوری دستگاه های ضدعفونی مبتنی بر پرتو فرابنفش شده که هوا و سطوح را ضدعفونی می نماید.

سیستم ضدعفونی هوا ایران ساخت شد، ضدعفونی با اشعه UV و در حضور انسان

سامع عباسی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده سیستم های ضدعفونی هوا در تبادل نظر با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران در مورد ساخت این دستگاه ها گفت: شرکت از سال 82 در حوزه هوشمندسازی ترافیک و طراحی تجهیزات به روز مرتبط با این حوزه فعالیت می نماید اما با شیوع کرونا در کشور زندگی روزمره مختل شد و مردم دچار چالش شدند، بنابراین به سوی توسعه محصولاتی رفتیم که بتواند به افراد جامعه در این شرایط یاری کند.

وی اضافه کرد: طی این مدت دو محصول طراحی و فراوری کردیم که یکی از آنها سیستمی برای ضدعفونی هواست که می توان برای ضدعفونی مکان های پرتردد و سربسته مثل داروخانه، کلینیک ها و مدارس به کار گرفت. این دستگاه از انواع فیلترهای هوا، نانو، کربن و لامپ UV کلاس C ساخته شده و در آزمایشگاه های مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تست شده است. در حال تکمیل فرایند مجوزهای نهایی هستیم تا بتوان از آن در محیط های پزشکی نیز استفاده کرد.

عباسی با اشاره به این که سیستم ضدعفونی هوا نشتی اشعه ندارد، بیان نمود: می توان دستگاه را به صورت مداوم روشن گذاشت و در هنگام کار کردن آن، انسان و موجود زنده نیز می توانند در محیط حضور داشته باشند. این دستگاه می تواند فضای 80 متر مربعی با حضور 10 تا 20 نفر در آن را در ساعت اول بیش از 72 درصد و در ساعت دوم 90 درصد محیط را ضدعفونی می نماید.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: سیستم دیگری که طراحی شده مناسب ضدعفونی سطوح است و در مطب ، قطار، اتوبوس، مترو و ادارات کاربرد دارد. این دستگاه با اپلیکیشن موبایل و از راه دور کار می نماید و مجهز به سنسور حرکتی است و در صورت شناسایی حضور انسان و موجودات زنده در محیط به سرعت خاموش می گردد.

وی اضافه کرد: از این فناوری برای ضدعفونی اتاق عمل استفاده می شد اما بعد از شیوع کرونا و با هدف قطع زنجیره انتقال، تغییراتی در آن اعمال کردیم و محصولی را برای مصارف عمومی سفارشی سازی کردیم. نمونه خارجی این محصول با شکل و ظاهر متفاوتی در بازارهای جهانی وجود دارد.

4021/پ

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28322

به "سیستم ضدعفونی هوا ایران ساخت شد، ضدعفونی با اشعه UV و در حضور انسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم ضدعفونی هوا ایران ساخت شد، ضدعفونی با اشعه UV و در حضور انسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید