فرایند صعودی بچه ها مبتلا به کرونا درآمریکا

به گزارش بلاگ پو، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) می گوید آمار بچه ها مبتلا به کووید-19 در آمریکا به طور پیوسته در حال افزایش است و با بازگشایی مدارس می تواند این فرایند صعودی شدت می یابد.

فرایند صعودی بچه ها مبتلا به کرونا درآمریکا

به نقل از شبکه خبری سی بی اس نیوز، براساس دستورالعمل جدیدی که روز جمعه توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا منتشر شد، میزان ابتلا در بچه ها از ماه مارس تا ژوئیه (اسفند تا تیر) به طور پیوسته در حال افزایش است. این نرخ فزاینده در حالی است که مدارس سراسر کشور مخالف تحصیل حضوری دانش آموزان هستند.

در ادامه مطلب درج شده در این شبکه خبری آمریکا آمده است: در حالی که بچه ها نزدیک به 22 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند، تا تاریخ 3 اوت (13 مرداد) هفت و نیم درصد مبتلایان به کووید-19 را شامل شده اند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری می گوید ردیابی بچه ها مبتلابه ویروس کرونا به دلیل عدم انجام آزمایش های گسترده و اولویت بندی بزرگسالان سخت بوده است.

این مرکز با بیان اینکه نرخ انتقال ویروس میان بچه ها به دلیل ماندن در خانه در بهار و تابستان ممکن است پایین باشد، اما هشدار داد این نرخ پس از بازگشایی مدارس فرایند صعودی می گیرد.

دوره نهفتگی کووید-19 در بچه ها و بزرگسالان تقریبا یکسان بوده و بین 2 تا 14 روز است که میانگین آن نیز 6 روز می باشد. علائم آن هم تب، خستگی، سرفه، از بین رفتن حس بویایی یا چشایی، تنگی نفس یا مشکل در تنفس است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری گفت که دستکم 16 درصد بچه ها مبتلا به ویروس کرونا بدون علائم معین هستند با اینحال این آژانس بهداشت آمریکایی هشدار داد که شواهد نشان می دهد 45 درصد از این موارد بدون علائم هستند.

طبق گزارش جدید آکادمی اطفال آمریکایی، موارد ابتلا در بچه ها از تاریخ 9 ژوئیه تا 6 اوت (19 تیر تا 16 مرداد) 90 درصد افزایش یافته است. در گزارش این آکادمی آمده است که تنها در دو هفته آخر ماه ژوئیه (25 تیر تا 10 مرداد) ، آزمایش کرونای بیش از 97 هزار کودک مثبت بوده است.

برخی مقامات دولتی، از جمله دونالد ترامپ رییس جمهوری به اشتباه ادعا کرده اند این ویروس خطر چندانی در بچه ها ندارد و از ایالت ها خواسته اند که اقدام به بازگشایی مدارس کنند. اما براساس جدیدترین دستورالعمل مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ویروس کرونا می تواند در بچه ها سبب بیماری و عوارض شدید شود.

این مرکز همچنین اذعان داشته است میزان بچه ها بستری شده مبتلا به کووید-19 در حال افزایش است. ضمن آنکه یک سوم بچه ها مبتلا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند که این نرخ با بزرگسالان بستری در بخش مراقبت های ویژه برابری می کند.

نگرانی دیگر این است که بازگشایی مدارس خطر انتقال ویروس از بچه ها به بزرگسالان را افزایش دهد. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری بیماری شواهد جدید نشان می دهد بچه ها احتمالا در مقایسه با بزرگسالان دارای بارهای ویروسی بیشتری در ناحیه پشت حلقی خود هستند و همین امر می تواند نقش بسزایی در انتقال ویروس از بچه ها به خانواده ها را داشته باشد.

از این رو، بسیاری از مدارس و دانشگاه ها طی چند هفته نخست بازگشایی، مجبور به بازنگری در راهبردهای بازگشایی خود شده اند و حتی بسیاری از معلمان برای جلوگیری از ابتلای خود و خانواده تصمیم به استعفا یا بازنشستگی زودهنگام گرفته اند.

براساس آخرین آمار منتشر شده، تا به امروز بیش از 5 میلیون و 529 هزار نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و از این میان بالغ بر 172 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. ، ایرنا

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 32191

به "فرایند صعودی بچه ها مبتلا به کرونا درآمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند صعودی بچه ها مبتلا به کرونا درآمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید