رفع گرفتگی بینی با روش های ساده

به گزارش بلاگ پو، گرفتگی بینی عارضه ای است که به سبب التهاب رگ های خونی در ناحیه سینوس ها و تورم بافت های بینی ایجاد می شود.

رفع گرفتگی بینی با روش های ساده

گرفتگی بینی به سبب التهاب رگ های خونی در ناحیه سینوس ها و تورم بافت های بینی ایجاد می شود. سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی ها و عفونت های سینوس از جمله دلایل شایع بروز التهاب در رگ های خونی این عضو بدن به شمار می فرایند. در ادامه این مطلب با چند روش ساده برای برطرف گرفتگی بینی آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه ما باشید.

ترب کوهی

ترب کوهی یک گزینه درمان قدیمی برای برطرف گرفتگی بینی و پاکسازی مخاط اضافه سینوس ها است. مقداری ریشه ترب کوهی را رنده کنید و یک چهارم قاشق چای خوری از آن را در دهان خود بگذارید؛ برای 30 ثانیه در دهان تان نگه دارید و سپس آن را بیرون بریزید.

کمپرس داغ زنجبیلی

کمپرس مرطوب روی پیشانی، چشم ها و گونه ها می تواند به تخلیه سینوس های پر شده کمک کند. استفاده متناوب از کمپرس گرم و سرد با فاصله زمانی پنج دقیقه را امتحان کنید. برای کسب نتیجه بهتر و کمک به تسکین درد از چای زنجبیل یا آب مورد استفاده برای جوشاندن زنجبیل تازه استفاده کنید. زنجبیل خواص ضدالتهابی دارد و تولید سیتوکین ها را که موجب درد و تورم می شوند مهار می کند.

طب فشار

از انگشت های شست و اشاره دست چپ خود برای فشار آوردن بر کنار بخش داخلی چشم ها در دو سمت بینی استفاده کنید. به طور همزمان، انگشتان و کف دست دیگر خود را، برای دریافت عضلات دو سمت ستون فقرات در پشت گردن به کار گیرید. روی هر چهار نقطه برای حدود یک دقیقه فشار وارد کنید. این کار می تواند به برطرف گرفتگی بینی کمک کند.

ماساژ صورت

ماساژ سینوس ها با انگشت دست، می تواند به افزایش گردش خون به این قسمت و کاهش درد کمک کند. از انگشت های اشاره خود برای فشار آوردن روی لبه های خارجی سوراخ های بینی استفاده کنید. برای 30 ثانیه فشار را حفظ کرده و سپس انگشتان خود را بردارید و این کار را سه یا چهار بار تکرار کنید.

استفاده از دستگاه رطوبت ساز

استفاده از دستگاه رطوبت ساز روش خوبی برای برطرف شدن مخاط و برطرف گرفتگی بینی است؛ زیرا به افزایش رطوبت هوا کمک می کند. دوش آب گرم نیز می تواند اثری مشابه به همراه داشته باشد.

آبرسانی به بدن

نوشیدن مایعات زیاد و هیدراته نگه داشتن بدن به رقیق شدن مخاط در مسیرهای بینی و تخلیه راحت تر سینوس های دچار گرفتگی کمک می کند و فشار ناشی از گرفتگی بینی را کاهش می دهد. همچنین مایعات گرم مانند چای، در برطرف سریع تر گرفتگی سینوس ها موثر است.

نوشیدن چای نعناع

یک روش مفید برای برطرف گرفتگی بینی نوشیدن چای نعناع است. گرمای چای همراه با منتول تسکین دهنده موجود در نعناع می تواند به تنفس بهتر کمک کند.

مصرف سیر

سیر از خواص آنتی اکسیدانی قوی برخوردار است و تکثیر گلبول های سفید و تولید آنتی بادی در سیستم ایمنی را تحریک می کند. سیر خام خرد شده بهترین گزینه برای مصرف محسوب می شود.

پیشنهاد مطالعه: برای درمان فوری سرماخوردگی، راهکارهای فوری برای درمان سرماخوردگی را مطالعه کنید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: پیام دلتا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23520

به "رفع گرفتگی بینی با روش های ساده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفع گرفتگی بینی با روش های ساده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید