جعبه پرنده؛ فیلم ترسناکی که رکورد تعداد بیننده را شکست

به گزارش بلاگ پو، فیلم سینمایی جعبه پرنده (Bird Box) یک فیلم ترسناک پساآخرالزمانی است که توسط سوزان بیر کارگردانی شده و اواخر ماه دسامبر سال 2018 از شبکه نت فلیکس پخش شد.

جعبه پرنده؛ فیلم ترسناکی که رکورد تعداد بیننده را شکست

جعبه پرنده که با بازی ساندرا بولاک و تراوانته رودز همراه است درباره مادری است که با دو فرزندش راهی سفری خطرناک می شوند. آن ها باید از درون جنگل و رودخانه عبور نمایند و همزمان چشم های خود را بپوشانند چون موجوداتی ماورایی در این مناطق حضور دارند که هر کس آن ها را ببیند، جانش را از دست می دهد.

سوزان بیر کارگردان جعبه پرنده، پیش از این ساخت چندین اثر سینمایی را در کارنامه دارد. مهم ترین فیلم بیر در یک دنیای بهتر (In a Better World) است که سال 2010 ساخته شد و توانست جوایز مختلفی از جمله جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار را تصاحب کند.این فیلم ترسناک با استقبال فوق العاده مخاطبان نت فلیکس روبرو شده و براساس آنچه این شبکه اعلام نموده است، جعبه پرنده ظرف هفت روز حدود 45 میلیون بیننده داشته که برای نت فلیکس یک رکورد در نظر گرفته می گردد. در این آنالیز هر فرد که بیش از 70 درصد محتوای فیلم را تماشا نموده به عنوان یکی از بیننده های فیلم به حساب آمده است.

یکی از نکات بحث برانگیزی که در حاشیه اعلام کردن آمار و ارقام مربوط به تعداد تماشاگران فیلم جعبه پرنده مطرح شده، مقایسه این تعداد بازدید با افتتاحیه فیلم های سینمایی در سالن ها است. در واقع برخی با استفاده از این اعداد و ارقام می گویند اگر نت فلیکس اعداد دقیقی اعلام نموده باشد در عمل بزرگترین افتتاحیه تاریخ یک فیلم را پشت سر گذاشته است.

با این وجود بسیاری با چنین مقایسه هایی مخالفند و معتقدند اساسا میزان استقبال از فیلمی که در یک شبکه تلویزیونی پخش می گردد نباید با استقبال از فیلم هایی که در سالن های سینما اکران می شوند، مقایسه شوند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3775

به "جعبه پرنده؛ فیلم ترسناکی که رکورد تعداد بیننده را شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعبه پرنده؛ فیلم ترسناکی که رکورد تعداد بیننده را شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید