جزئیات طرح سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی به کمیته فنی می رود

به گزارش بلاگ پو، طرح سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی در جلسه هیئت راهبردی احیای توس مورد نقد و آنالیز نهاده شد و مقرر شد کمیته ای فنی تشکیل گردد و هفته آینده طی جلسه ای جزئیات و پلان های اجرایی را آنالیز و تصویب کند.

جزئیات طرح سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی به کمیته فنی می رود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی این استان، چهارشنبه 17 مرداد در جلسه هئیت راهبردی احیای توس با بیان این که از شهردار، شورای شهر مشهد قدردانی می کنم، اضافه نمود: طرح ساماندهی جلوخان آرامگاه فردوسی با همکاری شهرداری مشهد درحال تهیه است و تاکنون نقشه های فاز صفر آن آماده شده است.

او گفت: درحال حاضر جزییات و پلان های اجرایی در حال تهیه است.

او با بیان این که جلوخان جهتی برای رسیدن با آرامش به آرامگاه است و قرار نیست هیچ گونه الحاقاتی داشته باشد، ادامه داد: جهت جلوخان فضای راه باغ خواهد داشت و هیچ گونه فضای انتفاعی ایجاد نخواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکید نمود: در طرح جلوخان انعکاسی از باغ فردوسی و باغ ایرانی خواهد بود و فضاهای خدماتی در بخش پردیس تعریف شده است.

مکرمی فر به شرایط فعلی جلوخان اشاره نمود و گفت: وجود دستفروشان و بساطی ها در جلوخان در شان فردوسی و توس نیست و باید با ساماندهی این فضا شرایط متناسب و در شان این مجموعه ایجاد گردد.

آمادگی شورای شهر مشهد برای یاری به ساماندهی توس

سید مسعودریاضی رئیس کمیسیون عمران توس شورای شهر مشهد نیز در این نشست با اشاره به فرآیند شکل گیری این کمیسیون در شورای شهر مشهد در دوره پنجم این شورا گفت: راه وشهرسازی طرح جامع ناحیه منفصل توس را درحال تهیه دارد و با توجه به نظر مساعد شورای شهر و شهرداری برای مشارکت و اجرای طرح بازپیرایی و بهسازی و ساماندهی جلوخان آمادگی داریم .

رجبعلی لباف خانیکی عضو هیئت راهبردی احیای توس نیز در این نشست به اهمیت جلوخان در ارتباط با باغ آرامگاه اشاره نمود و گفت: موزه های بزرگ دنیا را که می بینیم یک سازه و پدیده های فرهنگی هستند در ورودی آن ها که حکم جلوخان دارد به معرفی موزه و تاریخ شهری مجموعه اختصاص داده اند و این بخش نیز باید مکانی برای معرفی توس ، شاهنامه و فردوسی باشد و فرد را برای ورود به آرامگاه مهیا کند.

مرجان اکبری معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز گفت: طرح ارائه شده برای جلوخان مبانی معماری خوبی داشت البته باید در جزئیات بیشتر به آن پرداخته گردد.

سیداحمد محیط طباطبایی عضوهیئت راهبردی احیای توس نیز در این نشست برضرورت احیا و بسازی با کمترین مداخله و تغییر در ساختارتعیین شده برای محیط ورودی باغ آرامگاه تاکید نمود.

با توجه به تصویب کلیات در گذشته ، کمیته ای هفته آینده تشکیل و جزییات را آنالیز و تصویب خواهد نمود.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11592

به "جزئیات طرح سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی به کمیته فنی می رود" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزئیات طرح سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی به کمیته فنی می رود" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح سامان دهی جلوخان آرامگاه فردوسی به کمیته فنی می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید