فراوری تمام مدل های PS4 به غیر از یکی در ژاپن متوقف شد

به گزارش بلاگ پو، شعبه ژاپن سونی رسما اعلام نموده است که خط فراوری تمام مدل های پلی استیشن 4 اسلیم، به غیر از یک مدل و تمام مدل های پلی استیشن 4 پرو متوقف شده است؛ طوری که از این پس فقط یک مدل از پلی استیشن 4 اسلیم در ژاپن فراوری و عرضه خواهد شد.

فراوری تمام مدل های PS4 به غیر از یکی در ژاپن متوقف شد

طبق خبری که سونی اعلام نموده، مدل های مختلف پلی استیشن 4 سری CUH-2000 یا همان اسلیم دیگر در کارخانه های ژاپن فراوری نخواهند شد. این مدل ها شامل رنگ های مختلف، طرح های ویژه و هم چنین نسخه های یک ترابایتی و دو ترابایتی می شدند. از طرف دیگر، به طور کلی فراوری پلی استیشن 4 سری CUH-7000 یا همان پرو کاملا متوقف شده است.

با احتساب این موضوع، فراوری تنها یک مدل از پلی استیشن 4 ادامه خواهد داشت و آن، پلی استیشن 4 اسلیم 500 گیگابایتی است.

در نظر داشته باشید که این خبر را سونی ژاپن و مشخصا درباره خط فراوری پلی استیشن 4 در کارخانه های این کشور اعلام نموده است. خط فراوری پلی استیشن در ژاپن، فقط برای تامین احتیاج بازار این کشور بوده است.

طبق گفته سونی، خطوط فراوری آزاد شده در راستای این تصمیم، برای فراوری بیشتر و سریع تر کنسول نسل جدید این شرکت یعنی پلی استیشن 5 به کار گرفته خواهد شد. پلی استیشن 5 در بازار ژاپن بسیار کمیاب شده است و سونی با این حرکت، می خواهد شرایط موجودی این کنسول را در ژاپن بهبود بخشد.

با این اوصاف، دور از ذهن نیست که سونی در آینده نزدیک، این حرکت را در دیگر کارخانه هایی که مشغول فراوری پلی استیشن 4 هستند هم تکرار کند. پلی استیشن 4 در حال حاضر از پرفروش ترین کنسول های دنیاست و می توانید مطمئن باشید که تا سال ها بعد، فراوری آن متوقف نخواهد شد.

از طرف دیگر، توقف فراوری پلی استیشن 4 پرو کاملا منطقی است. از نظر قیمت، پلی استیشن 4 پرو کاملا هم قیمت یک پلی استیشن 5 دیجیتال است و هر دو با قیمت 400 دلار به فروش می رسند. حتی قاصله قیمتی پلی استیشن 4 پرو با پلی استیشن 5 معمولی هم چندان زیاد نیست و با در نظر دریافت این موضوع که پلی استیشن 5 تمام بازی های پلی استیشن 4 را اجرا می نماید، تهیه آن به جای پرو حرکتی معقولانه به نظر می رسد.

اما به شرط اینکه کنسول برای خرید در بازار پیدا گردد. به همین دلیل هم توقف فراوری پلی استیشن 4 پرو و مدل های متفرقه پلی استیشن 4 اسلیم و استفاده از خط فراوری آن ها برای فراوری پلی استیشن 5 و جبران مسائل کمبود کنسول در بازار، تصمیمی کاملا درست از سوی سونی بوده است.

از طرف دیگر، پلی استیشن 4 اسلیم با قیمت پایین تر خود و آرشیوی از صدها بازی شگفت انگیز و بازی های جدید دیگری که در چند سال آینده به این کنسول خواهند آمد، هنوز هم انتخابی عالی برای خریداران است و با قدرت در کنار پلی استیشن 5 به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع: Gematsu

  • لیست نهایی بهترین بازی های PS4
منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41382

به "فراوری تمام مدل های PS4 به غیر از یکی در ژاپن متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری تمام مدل های PS4 به غیر از یکی در ژاپن متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید