تست کیفی زیرسامانه های بلوک انتقال مداری با موفقیت انتها یافت

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، رحیم احسانی رئیس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی این پژوهشگاه در این باره گفت: این آزمون ها که در سطح کیفی اجرا شده اند، شامل آزمون ارتعاشات، سیکل خلاء حرارتی، پایروشوک و تطابق مغناطیسی هستند.

تست کیفی زیرسامانه های بلوک انتقال مداری با موفقیت انتها یافت

وی اضافه نمود: با سعی و تلاش پژوهشگران پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی، تمامی آزمون های محیطی مربوط به زیرسامانه های کامپیوتر پرواز، بورد توزیع توان و باتری های بلوک انتقال مداری با پیروزیت به اتمام رسیدند.

احسانی توضیح داد: در آزمون های محیطی سطح کیفی، تلاش می شود تا تجهیزات مورد نظر در سطوحی بسیار بالاتر از سطح کاری خود، مورد آزمون قرار بگیرند تا از کارکرد مطلوب این تجهیزات در شرایط کاری فضایی اطمینان حاصل شود. به همین جهت زیرسامانه های مذکور تحت شرایط ارتعاشات شدید و همچنین دماهای بسیار بالا و بسیار پایین آزموده شده و پیروز عمل کرده اند.

رئیس پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی تشریح کرد: در آخرین مرحله از آزمون های محیطی تجهیزات مورد نظر، از لحاظ تطابق مغناطیسی در شرایط فضا و همچنین آثار المان ها بر یکدیگر، از نظر تشعشعات و القائات مغناطیسی مورد بررسی دقیق قرار گرفته و عملکرد مطلوب داشته اند.

وی اضافه نمود : سخت افزار پرواز، مغز متفکر سامانه فضایی بوده و زیر سیستم بورد توزیع توان و باتری وظیفه تأمین انرژی سامانه فضایی را در چرخه عملکرد عملیاتی بلوک بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگاران، بلوک انتقال مداری، سامانه ای است که برای انتقال ماهواره ها از مدارهای پایینی زمین به مدارهای بالاتر استفاده می شود و پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران، طراحی و ساخته شده است.

این سامانه برای اولین بار در سیزدهم بهمن 95، رونمایی شد که ساختار آن شامل سیستم هدایت، ناوبری و کنترل، توان و کامپیوتر پرواز و پیشران و کنترل حرارت و سیستم جدایش است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16811

به "تست کیفی زیرسامانه های بلوک انتقال مداری با موفقیت انتها یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست کیفی زیرسامانه های بلوک انتقال مداری با موفقیت انتها یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید