بهره گیری از اقتصاد دریا محور یک ظرفیت منحصر بفرد در کشور است

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: بهره گیری از اقتصاد دریا محور و توجه به بخش گردشگری دریایی یک ظرفیت منحصر بفرد در کشور است.

بهره گیری از اقتصاد دریا محور یک ظرفیت منحصر بفرد در کشور است

به گزارش خبرنگاران ، رضا شادمان در نشست آنالیز مطالعات طرح ساماندهی نوار ساحلی محدوده منطقه آزاد انزلی، عنوان نمود: بهره گیری از اقتصاد دریا محور و توجه به بخش گردشگری دریایی یک ظرفیت منحصر بفرد در کشور است.

وی اضافه کرد: با انجام برنامه ریزی صحیح و توسعه زیرساخت های گردشگری در نوار ساحلی این منطقه علاوه بر فراهم شدن بستر لازم جهت انجام سرمایه گذاری و کسب درآمد، شرایط لازم جهت جذب گردشگران داخلی و خارجی و افزایش فرصت شغلی برای جوامع محلی فراهم می گردد.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد انزلی گفت: برنامه ریزی بلند مدت با نگاه کارشناسانه برای جانمایی مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و گردشگری در نوار ساحلی یک ضرورت اجتناب ناپذیر صورت گرفته تا علاوه بر ایجاد جذابیت های بصری در فاز تجارت و گردشگری به منظور جذب گردشگ، فراهم شدن بستر لازم برای ورود سرمایه گذاران نیز از سوی شرکت مهندسی مشاور طرح در نظر گرفته گردد.

شادمان توضیح داد: طرح تهیه شده بعنوان سند راهبردی برای ساماندهی نوار ساحلی و بسترسازی ورود سرمایه گذار در سواحل منطقه بوده است.

وی انجام مطالعات ساماندهی نوار ساحلی در منطقه آزاد انزلی را در نوع خود اقدام مناسبی در سطح مناطق آزاد و استان گیلان دانست و اظهار کرد: ضمن لحاظ کردن دغدغه های زیست محیطی رودخانه ها و سواحل منطقه، جهت گیری طرح مطالعاتی فوق باید به سمت ایجاد انگیزه و علاقه در میان ساکنان منطقه و سرمایه گذاران قرار گیرد تا شاهد رونق فضای کسب و کار و در نتیجه افزایش اشتغالزایی مرتبط با گردشگری در سطح منطقه به عنوان الگویی در سطح کشور باشیم.

لازم به ذکر است منطقه آزاد انزلی دارای 23 کیلومتر نوار ساحلی است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7444

به "بهره گیری از اقتصاد دریا محور یک ظرفیت منحصر بفرد در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره گیری از اقتصاد دریا محور یک ظرفیت منحصر بفرد در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید