برانکو: سومین قهرمانی، سخت ترین و شیرین ترین بود

به گزارش بلاگ پو، در جهان تیم های زیادی نیستند که بتوانند برای سومین فصل متوالی قهرمان لیگ شوند. مخصوصا با شرایطی که ما داشتیم.

برانکو: سومین قهرمانی، سخت ترین و شیرین ترین بود

برانکو: سومین قهرمانی، سخت ترین و شیرین ترین بود

هر چند به سختی و کمی هم دیر اما پرسپولیس بالاخره جام را بالای سر برد. جامی برای هت تریک در قهرمانی لیگ برتر که جز با برانکو ایوانکوویچ به دست نمی آمد. مرد کروات که پرسپولیس را به قهرمانی های زودهنگام عادت داده بود، سختی های سومین قهرمانی را هنوز فراموش ننموده است. برای همین وقتی در بازگشت به تهران در فرودگاه با پرسش های خبرنگاران روبرو شد، چنین گفت: سومین قهرمانی ما، سخت ترین قهرمانی بود و خود این موضوع تأیید و اثباتی است بر کار مستمرمان. البته البته شیرین ترین قهرمانی مان هم بود. در جهان تیم های زیادی نیستند که بتوانند برای سومین فصل متوالی قهرمان لیگ شوند. مخصوصا با شرایطی که ما داشتیم.

و بعد شرایط سختی را که به آن اشاره نموده، این طور شرح داد: مثلا سال قبل از جابجایی محروم بودیم و نمی توانستیم بازیکن جدید به خدمت بگیریم. همچنین در سه سال گذشته نسبت به سایر تیم ها فشرده ترین برنامه ها را داشتیم. با این حال در تمامی مسابقات و جام ها پیروز عمل کردیم. همین سال جاری سوپرجام را بردیم، قهرمان لیگ شدیم، در فینال لیگ قهرمانان آسیا بودیم و در نیمه نهایی جام حذفی هم هستیم. از این بابت خیلی خوشحالم و به بازیکنانم افتخار می کنم که چنین نتایج فوق العاده و شگفت انگیزی را رقم زدند. این نتایج شاید برای خیلی ها عجیب باشد اما بازیکنان من با کوشش شان چنین کار بزرگی را انجام دادند و برای سومین سال متوالی پرسپولیس را در لیگ قهرمان کردند.

البته که این قهرمانی ها سطح توقعات را از پرسپولیس بالاتر می برد. همین طور تیم های دیگر را ترغیب می نماید به اینکه برای قهرمان شدن، محکم تر بجنگند و این بدون تردید کار را برای تیم برانکو سخت تر خواهد نمود. خودِ برانکو البته به خوبی مطلع است از اهمیت این موضوع که گفته: برای همین بود که گفتم سومین قهرمانی اهمیت خاصی دارد. از این به بعد همه دنبال این هستند که کیفیت خود را نشان دهند و ما را شکست بدهند. می دانیم که تراکتورسازی سه کاپیتان تیم ملی را جذب کرد. از طرفی سپاهان و استقلال هم تیم های قدرتمندی هستتند و به همین خاطر می گویم نتایجی که گرفتیم شگفت انگیز است. می دانیم که فصل به فصل، انتظارات بیشتر می گردد اما ما باید با این انتظارات زندگی کنیم. همه بازیکنانم باید بدانند که در تیم بزرگ پرسپولیس هستند و کسی که نتواند در این شرایط بازی کند، جایش در پرسپولیس نیست. بازیکنان من نشان دادند که کیفیت بازی کردن در پرسپولیس را دارند.

سرمربی کروات پرسپولیس در خصوص بازی با پارس جنوبی در جم و فشارهایی که در این بازی روی بازیکنانش بود هم چنین گفت: بازیکنان تحت فشار زیادی بودند و انتظارات زیادی هم از آنها می رفت. ما می دانستیم که روی چه زمینی از لحاظ کیفی بازی خواهیم کرد و این خود یک مانع برای سبک و روش بازی ما بود. بنابراین طبیعی بود که با این شرایط بازیکنان استرس داشته باشند اما با این وجود آنها قهرمانانه جنگیدند و قهرمان شدند. از همه شیرین تر این بود که در راه قهرمانی هیچکس به ما یاری نکرد. همه چیز را خودمان در نبرد در زمین به دست آوردیم و همه عواملی که وجود داشت از جمله خستگی و بی عدالتی، نتوانست جلودارمان باشد. مخصوصاً در نیمه دوم این بازی که شرایط سخت تر بود. ما هر چهار یا پنج روز یک بار بازی داشتیم. آن هم در شرایطی که زمان کافی برای آماده سازی و استراحت بازیکنان وجود نداشت اما به بهترین شکل ممکن همه این موارد را حل کردیم.

حالا که لیگ به خاتمه رسیده، باید منتظر برآورد ها درباره پرسپولیسِ فصل آینده باشیم. تیمی که از نظر ما به چند بازیکن از جمله یک گلزن ششدانگ احتیاج دارد اما آقای سرمربی نظرش خلافِ نظر ماست. برانکو ایوانکوویچ گفته که تیمش به هیچ بازیکن جدیدی احتیاج ندارد: تا این لحظه در خصوص لیست صحبتی نشده چون تمام تمرکزمان روی بازی ها و لیگ بوده. هر چند تمام بازیکنان فعلی ما تحت قرارداد هستند. انصاری و ماهینی برمی گردند و ربیع خواه هم سلامتی اش را به دست آورده. عملاً می توانم بگویم که بازیکن جدید احتیاج نداریم. با این وجود باید ببینیم ترکیب مان به چه شکل خواهد بود چون بعضی بازیکنان مان پیشنهاد خواهند داشت و دارند. بنابراین اول باید ببینیم تکلیف آنها چه خواهد شد.

11 - 670

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 7212

به "برانکو: سومین قهرمانی، سخت ترین و شیرین ترین بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو: سومین قهرمانی، سخت ترین و شیرین ترین بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید