استدلال های مخالف با وجود گرمایش جهانی

به گزارش بلاگ پو، مخالفان وجود پدیده گرمایش جهانی بیان می نمایند که دانشمندان پیش بینی های اشتباهی را در باره این پدیده انجام داده اند و همواره علم و دانشمندان نظریه صحیحی را ارائه نمی دهند.

استدلال های مخالف با وجود گرمایش جهانی
امروزه پدیده گرمایش دنیای یک مسأله بحث برانگیز است. امروزه محیط زیست به شدت دستخوش تغییر شده، تعداد درختان به مقدار قابل توجهی کاهش یافته و درختان تنها در بعضی از منطقه ها که تحت حفاظت قرار دارند، یافت می شوند. امروزه هوا حاوی بعضی مواد خاص است که قدرت دید را تا حد زیادی کاهش می دهند. اقیانوس های وسیع در حال پمپاژ شدن هستند و آب دریاها در کارخانه های نمک زدایی در حال تولید می باشد. ببرها و شیرها در حال انقراض می باشند. کوه هیمالیا پوشش برفی خود را از دست داده است. قطب جنوب به طور مداوم در حال گرم شدن می باشد. بیشتر منطقه ها آسیا و آفریقا به دلیل آب و هوای بسیار گرم غیر قابل سکونت می باشند. بیماری های ریوی و سرطان شایع شده است.

گرمایش دنیای

از دیدگاه امروزی، سناریوی بالا ممکن است به عنوان یک داستان علمی طبقه بندی شود. با این وجود، در آینده ای نه چندان دور با پدیده گرم شدن شدید دنیای رو به رو خواهیم شد. این پدیده شامل افزایش دمای جو زمین به دلیل وجود گازهای گلخانه ای است. در چند دهه اخیر هشدارهای زیادی را در باره خطر گرمایش دنیای و تأثیرات آن بر محیط زیست دریافت نموده ایم. هواداران محیط زیست هشدار می دهند که در صورت عدم انجام اقدامات پیشگیرانه فوری، گرمایش دنیای دارای اثرات فاجعه باری بر آینده بشر خواهد بود. با این حال، مخالفان محیط زیست بر این باورند که این پدیده بیش از حد مورد توجه قرار گرفته است. این افراد اعتقاد دارند که انجام اقدامات جهت مقابله با مسأله گرمایش دنیای مانع از پیشرفت های مالی خواهد شد.

بعضی استدلال ها بر علیه گرمایش دنیای

استدلال شده که گرمایش دنیای در مقابل مسائلی مانند بیماری ایدز، انتشار مواد هسته ای و فقر مسأله ای جزئی است و احتیاج به اختصاص دادن زمان و منابع زیادی برای برطرف این پدیده نیست.

بعضی از افراد نیز معتقدند که دانشمندان به واسطه دریافت مبالغی از شرکت های زیست محیطی، اثرات گرمایش دنیای را بیش از حد بزرگ جلوه می دهند.

گرمایش دنیای نتیجه آنالیز مدل های کامپیوتری هواشناسی می باشد. استدلال شده است که این مدل ها قادر به پیش بینی دقیق آب و هوای فردا نیستند، پس بنابراین چگونه می توانند تغییر اقلیم را در طولانی مدت پیش بینی نمایند؟

استدلال شده که نه تنها فعالیت های انسانی باعث گرمایش دنیای می شود، بلکه عوامل دیگری نیز در این پدیده نقش دارند.

مخالفان گرمایش دنیای بیان می نمایند که روزنامه ها جهت افزایش فروش خود پدیده گرمایش دنیای را بیان می نمایند. آن ها مسأله گرمایش دنیای را بیشتر از واقعیتی که در رابطه با این مساله وجود دارد، بیان می نمایند.

مخالفان این پدیده بیان می نمایند که دانشمندان پیش بینی های اشتباهی را درباره پدیده گرمایش دنیای انجام داده اند و همواره علم و دانشمندان نظریه صحیحی را ارائه نمی دهند. شاید این افراد به دلیل خطا در محاسبات خود و یا انجام نتیجه گیری های اشتباه در خصوص شواهد موجود به نتایج اشتباهی دست پیدا نمایند، و این افراد معتقدند که گرمایش دنیای بیشتر از این که یک مشکل واقعی باشد، مشکل مجازی می باشد.

از آن جا که شواهد تاریخی طولانی مدت در رابطه با تغییر اقلیم وجود ندارد، بنابراین پدیده گرمایش دنیای تنها می تواند یک فرضیه باشد.

استدلال شده که بخار آب نقش مهمی در گرمایش دنیای دارد. و انتشار گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن، متان، هیدروکربن ها و دیگر گازهای گلخانه ای تنها نقشی جزئی را در گرمایش دنیای ایفا می نمایند. در واقع، بعضی از مردم بر این باورند که گرمایش دنیای یک پدیده طبیعی می باشد که انسان در آن هیچ نقشی ندارد.

اطلاعاتی در رابطه با افزایش دما وجود دارد که نشان می دهد به دلیل افزایش تدریجی و آهسته دما، این مسأله چندان نگران نماینده نمی باشد. بعلاوه، بعضی افراد تصور می نمایند که افزایش دما به رشد گیاهان در منطقه ها سرد و غیر قابل سکونت یاری می نماید. افزایش سطح دی اکسید کربن نیز رشد گیاهان را تحریک می نماید.

استدلال رایج دیگر علیه پدیده گرمایش دنیای این است که افزایش فعالیت خورشید باعث گرمایش دنیای شده و انسان در توسعه این پدیده نقشی ندارد.

تعیین شده است که بیشتر استدلال ها علیه گرمایش دنیای در واقع نادرست و دور از فکر می باشد. در اصل افرادی که از این استدلال ها حمایت می نمایند، علاقه خاصی به فعالیت هایی که به گرمایش دنیای یاری می نماید، دارند.

متأسفانه این افراد بعضی از مردم دنیا را متقاعد می نمایند که گرمایش دنیای یک مسأله جدی نیست. بنابراین باید کوشش هایی در زمینه مردود اعلام کردن این استدلال ها و انجام اقدامات مناسب جهت جلوگیری از گرمایش دنیای و حفظ محیط زیست سالم انجام دهیم.

مدارک دال بر اثبات وقوع پدیده گرمایش دنیای

چندین روش وجود دارد که می توان با به کار گیری آن ها فرایند دمای دنیای را مورد مطالعه قرار داد. ساده ترین روش آنالیز اطلاعات اقلیمی مربوط به چند سال گذشته می باشد. واقعیت این است که در طی 8 سال یعنی از سال 2001 تا 2008 قرن بیست و یکم لیستی از 20 تا از گرم ترین سال ها از سال 1901 تهیه شد و این لیست یک شاخص واضح بود که نشان می داد زمین در حال گرم شدن می باشد. مخالفان پدیده گرمایش دنیای بر این باورند که تغییرات مشاهده شده در طول چند سال اخیر در واقع بخشی از تغییر اقلیم طبیعی بوده است. این مطالعات درباره افزایش فرایند دمای دنیای تنها محدود به سوابق گذشته نیست. بعضی از روش های علمی مانند مقدار گیری دمای حباب های هوا در ورقه های یخ قطبی و مطالعه حلقه های درختانی که چندین هزار سال قدمت دارند نیز می تواند به مطالعه تغییر اقلیم یاری کند. با توجه به دقت پیش بینی های انجام شده در خصوص آینده، بیشتر مواقع دانشمندان بدون در نظر گرفتن هیچ کدام از گزینه های ذکر شده در بالا و تنها با تکیه بر احتمالات و مدل های کامپیوتری درباره پدیده گرمایش دنیای در آینده بحث می نمایند و همین موضوع باعث شک و تردید بعضی از مخالفان این مساله شده است.

دانشمندان تغییرات جزئی این سیاره را که در طی دو دهه آخر شاهد آن بودند را در نظر گرفتند و بر این اساس پیش بینی می نمایند که ممکن است در آینده موضوع بدتر از این شود. این تغییرات شامل دماهای افراطی یعنی تابستان های داغ و سوزان و زمستان های بسیار سرد، الگوی بارش غیر طبیعی که باعث وقوع سیل و خشکسالی می شود، ذوب شدن یخچال ها و توده های یخ قطبی، افزایش سطح آب دریاها که تهدیدی برای به زیر آب رفتن بعضی منطقه ها کم ارتفاع می باشد و غیره است. با این حال، همه این مثال ها به وسیله مخالفان پدیده گرمایش دنیای رد شده، چون آن ها بر این باورند که داده های مورد استفاده جهت پیش بینی فرایند گرم شدن دنیای کافی نبوده و بنابراین این داده ها غیر قابل اعتماد می باشد. این افراد بر این باورند که دانشمندان با تفسیر نادرست داده ها و نتیجه گیری کاذب در حال افزایش هشدار وقوع گرمایش دنیای می باشند. در مقابل، مخالفان پدیده گرمایش دنیای بر این باورند که تغییرات مشاهده شده در طول چند سال اخیر بخشی از تغییر اقلیم طبیعی بوده و همه گونه های ساکن بر روی این سیاره توانسته اند با گذشت زمان خود را با این تغییرات سازگار نمایند.

اگرچه عدم آگاهی درباره گرم شدن دنیای باعث شده تا این پدیده به صورت حل نشده باقی بماند، اما در صورت عدم انجام اقدامات لازم در این رابطه ممکن است در آینده با حوادث فاجعه باری در این رابطه رو به رو شویم. احتیاجی به انجام بحث های بی ارزش و کورکورانه در خصوص مسائلی مانند این که نسل ما با این مسائل فاجعه بار رو به رو نخواهد شد، نیست، اکنون زمان آن فرا رسیده تا به خوبی چشمان خود را باز کنیم و به پیامدهای این فاحعه ناگوار پی ببریم و اقدامات صحیح در جهت جلوگیری از وقوع این پدیده را انجام دهیم.

باید این مساله را در نظر داشته باشیم که اثرات گرم شدن دنیای بر کره زمین حاصل یک شب نیست، بلکه این موارد به تدریج و در طول سال ها اتفاق افتاده و باعث مشکل شدن زندگی همه گونه های ساکن بر این سیاره خواهد شد.

منبع: Prabhakar Pillai - HelpSaveNature

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: راسخون
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 56542

به "استدلال های مخالف با وجود گرمایش جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استدلال های مخالف با وجود گرمایش جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید