شروع مرمت و تثبیت تزئینات ایوان شمالی مدرسه غیاثیه خرگرد

به گزارش بلاگ پو، مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان خواف از شروع مرمت و تثبیت تزئینات کاشی کاری مدرسه غیاثیه خرگرد اطلاع داد.

شروع مرمت و تثبیت تزئینات ایوان شمالی مدرسه غیاثیه خرگرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمود باعقیده امروز دوشنبه 19 شهریور 97 در این باره گفت: با توجه به اینکه مدرسه غیاثیه خرگرد سالم ترین مدرسه به جا مانده از عهد تیموری در دنیا و یکی از زیباترین مدارس تاریخی شناخته می گردد، هرساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است. از اینرو مرمت این بنا از اولویت های مرمتی معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی به شمار می رود.

باعقیده اضافه کرد: پاکسازی عوامل مخرب محیطی و رطوبتی، تثبیت کاشیکاری های معرق، دسته بندی انواع تزیینات و انجام مطالعات فن شناسی از مهمترین اقداماتی است که در نظر داریم در ایوان شمالی و همچنین ایوان ورودی مدرسه انجام دهیم.

شهرستان خواف دارای 92 اثرتاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است. هم چنین در این شهرستان 12 جاذبه گردشگری وجود دارد که ایجاد پنج اقامتگاه بوم گردی در خواف به گردشگری روستایی رونق داده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10780

به "شروع مرمت و تثبیت تزئینات ایوان شمالی مدرسه غیاثیه خرگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت و تثبیت تزئینات ایوان شمالی مدرسه غیاثیه خرگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید