ناتو برای جنگ زیردریایی با روسیه تمرین می نماید

به گزارش بلاگ پو، با پیشرفت گشت زنی زیر دریایی های روسیه در آب های دنیا، ناتو مانورهایی برای تقویت قابلیت های ضد زیردریایی جنگی با کشورهای متحدش برگزار می نماید تا با قدرت روزافزون مسکو مقابله کند.

ناتو برای جنگ زیردریایی با روسیه تمرین می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از نشنال اینترست، این قسمت روشن می نماید که ناتو باید منابع گسترده ای را برای ردیابی زیردریایی های روسیه اختصاص دهد و این قابلیت همکاری بسیار مهم است. از این رو، احتیاج به مانورهایی مانند خدنگ پویا و مانترای پویا احساس می گردد. این اتحادیه به آرامی مشغول کوشش برای شکار زیردریایی های خود است.

از 25 ژوئن تا 6 ژوئیه 2018، هفت عضو ناتو در تمرینات سالانه خدنگ پویا مشارکت داشتند. این تمرین در سواحل نروژ برگزار گردید و هدفش تشدید قابلیت های ضد زیردریایی جنگی ائتلاف (ASW) در زمانی است که روسیه ناوگان زیرزمینی خود را دوباره جایگزین می نماید.

براساس بیانیه ناتو، دانمارک، فرانسه، آلمان، هلند، نروژ، اسپانیا، ترکیه و ایالات متحده جزو اعضایی هستند که در این رزمایش مشارکت داشتند. این رزمایش شامل دو زیر دریایی نروژی بود که کوشش داشت قابلیت های مشترک هشت کشور مشارکت نماینده را فریب دهند. تنها زیر دریایی های نروژ، شش قایق الکتریکی دیزل کلاس اول است. گرچه سرویس مطبوعاتی ناتو کشتی هایی را که مشارکت داشتند شناسایی نکردند، نیوال تودی گزارش داد این ناوگان شامل دو ناوچه هلندی، یک ناوچه از هر چهار کشور دیگر و همچنین یک تانکر لهستانی بوده است.

براساس بیانیه ناتو، برای ارتقاء بهتر قابلیت همکاری و تخصص های آنها در مهارت های رزمی ضد زیر دریایی، هر کشتی می تواند فرصتی برای طراحی و اجرای انواع مختلف تاکتیک ها برای یافتن و ردیابی زیردریایی ها داشته باشد. در این بیانیه همچنین نوع هواپیماهای شرکت نماینده هم معین نگردیده است اما آلمان و نروژ عموما از پی-3 اوریونز برای گشت زنی دریایی استفاده می نمایند. براساس دیگر گزارش ها، مشارکت ایالات متحده با هواپیمای ضد زیردریایی پی-8ای بود.

رزمایش خدنگ پویا تنها قابلیت ضد زیردریایی جنگی ائتلاف ناتو نیست که سال جاری برگزار می گردد. رزمایش بسیار بزرگتر مانترای پویا هم ماه مارس در ساحل سیسیل در مدیترانه برگزار گردید که زیر دریایی های کانادا، یونان، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه و آمریکا تحت فرماندهی ناتو در آن مشارکت کردند. فراتر از این مانورها، فرصت های زیادی وجود دارد تا ناتو مهارت های جنگی ضد زیردریایی را با ردیابی گشت های زیردریایی روسی به دست آورد.

سال گذشته آدمیرال ولادیمیر کورولیوف، رئیس ناوگان دریایی روسیه گفت زیر دریایی های مسکو سال 2016 برای 3000 روز در دریا بودند. با فرض اینکه برنامه هر کدام برای چهار و شش ماه بوده باشد، این بدین معناست که روسیه سالانه بین 17 و 25 گشت زیر دریایی داشته است. برخی از این گشت ها توسط ناتو ردگیری گردیده است. در نوامبر 2017 وال استریت ژورنال گزارش داد، سه ماه طول کشید تا ائتلاف ناتو مسیر یک زیر دریایی روس از دریای شمال تا مدیترانه را ردیابی کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1380

به "ناتو برای جنگ زیردریایی با روسیه تمرین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتو برای جنگ زیردریایی با روسیه تمرین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید