مایکروسافت و امنیت سایبری اروپادر آستانه انتخابات

به گزارش بلاگ پو، مایکروسافت در آستانه انتخابات مجلس اروپا اظهار داشت در صدد است تا امنیت سایبری در کشورهای عضو اتحادیه را تأمین کند.

مایکروسافت و امنیت سایبری اروپادر آستانه انتخابات

مایکروسافت با یادآوری موارد کوشش دولت-ملت ها برای جاسوسی و دستبرد سایبری به اطلاعات کاربران در پایگاه اینترنتی خود نوشت که همزمان با نزدیک شدن به انتخابات مجلس اروپا و فصل انتخابات ملی در چند کشور دیگر این قاره، در کوشش است تا به امنیت رویه دموکراتیک برای شهروندان اروپایی یاری کند و نگذارد تا سلامت انتخابات با اعمال نفوذ اطلاعاتی به خطر بیفتد.

مایکروسافت گفته است که برای این منظور بازار نرم افزار امنیت اطلاعات خود موسوم به حساب محافظ مایکروسافت یا مایکروسافت اکانت گارد (Microsoft AccountGuard) را گسترش داده و در 12 کشور اروپایی آن را عرضه نموده است. این نرم افزار تاکنون در آمریکا و کانادا عرضه شده و تنها به دو کشور اروپایی یعنی بریتانیا و ایرلند نیز راه یافته است.

نرم افزار حساب محافظ مایکروسافت برای نهادهایی که از آفیس 365 استفاده می نمایند، رایگان است.

  • پیشینه حملات سایبری به نهادهای دموکراتیک در اروپا

مرکز اطلاعات تهدیدها و واحد جرایم سایبری وابسته به مایکروسافت مسئول شناسایی منبع تهدیدهای سایبری و مقابله با آنها هستند. مسئولان این شرکت می گویند که این دو زیرمجموعه تا کنون موارد زیادی از حمله اطلاعاتی به نهادهای دموکراتیک در اروپا را شناسایی و گزارش نموده اند.

در جریان آخرین انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال 2017 این دو بخش در عملیات خنثی سازی حملات سایبری در این کشور مشارکت جدی داشتند. با این همه مسئولان اروپایی از ادامه این تهدیدها در سال 2019 خبر می دهند.

حملات سایبری تنها کارزارهای انتخاباتی را هدف قرار نمی دهند، بلکه اغلب اندیشکده ها، گروه ها، نهادها و سازمان های غیر انتفاعی نیز که در امور مربوط به دموکراسی فعال بوده و با سیاستمداران و نهادهای دموکراتیک در پیوند هستند آماج این حملات قرار می گیرند. برای مثال مایکروسافت اخیرا حملاتی را شناسایی نموده که هدف آنها دستبرد به اطلاعات کارکنان شورای روابط خارجی آلمان و نیز دفتر اروپایی مؤسسه های آسپن و صندوق مارشال آلمان بوده است.

مرکز اطلاعات تهدیدها همیشه در پی شناسایی عاملان این حملات به ویژه در بلژیک، فرانسه، آلمان، لهستان، رومانی و صربستان هستند. مایکروسافت می نویسد که منشأ بعضی از این حملات، گروهی موسوم به استرونتیوم (Strontium) بوده است.

انتخابات مجلس اروپا از دوم تا پنجم خرداد در کشورهای مختلف این قاره برگزار می گردد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4756

به "مایکروسافت و امنیت سایبری اروپادر آستانه انتخابات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت و امنیت سایبری اروپادر آستانه انتخابات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید