شهردار تهران مطرح نمود؛ مردم تهران چند برابر جهان فراوری زباله می نمایند، راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی راستا های پیاده نداریم

به گزارش بلاگ پو، حناچی گفت: مردم ما چند برابر جهان زباله فراوری می نمایند و نمی دانند که چرا نباید نایلون مصرف نمایند.

شهردار تهران مطرح نمود؛ مردم تهران چند برابر جهان فراوری زباله می نمایند، راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی راستا های پیاده نداریم

به گزارش خبرنگار ، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم ناحیه نوآوری شریف که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید، اظهار کرد: جمعیتی جوان در ایران داریم و اگر برنامه ریزی داشته باشیم به یک فرصت تبدیل می گردد و در غیر این صورت به تهدید منجر می گردد.

وی اضافه نمود: فضای شهر محصول سرمایه گذاران تصمیم گیران و منافع شهروندان است، در این زمان که سیاست گذاران و تصمیم گیران باهم تصمیم می گیرند ضلع سوم فراموش شده و پروژه با شکست روبه رو می گردد.

ما شرکت هایی از جنس احتیاج دانشگاه فعال می شوند و اگر در چهار چوب شهر سازی عمل کنیم جای نگرانی نیست و شهرداری هوادار موضوع اکوسیستم است؛ و ما باید کوشش کنیم این تفکر و تاثیر در همه دانشگاه های کشور گذاشته گردد.

حناچی بیان نمود: ایستگاه های دوچرخه در دانشگاه خوب است و موضوع سه شنبه های بدون ماشین بدین معنی است که حال مردم و شهرما خوب نیست.

وی اضافه نمود: سالیانه 57 هزار نفر فوت می نماید و 1300 نفر بر اثر حوادث و 400 نفر به دلیل رعایت نوردن مسائل ایمنی و افرادی که دلیل الودگی هوا فوت می نمایند به طوری که در سال 94 در حدود 5 هزار نفر بر اثر ذرات ریزمعلق فوت نموده اند؛ و بیش از یک میلیارد دلار به خاطر این مسایل هزینه می کنیم که با تعییر سبک زندگی همه این موارد حل می گردد.

وی افرود: ما هیچ راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی جهت های پیاده نداریم.

حناچی ادامه داد: ساییدگی زانو ببن جوانان 23 تا 25 درصد در دانشگاه تهران در سالیان گذشته بود.

وی اضافه نمود: کوچک شدن دولت و خروج صنعت از شهر ها و توسعه بخش خصوصی سه عامل تحول محسوب می گردد.

وی بیان نمود: فضا هایی مثل صنعت برای استارت اپ دانشگاهی مناسب است و من معتقدم که اینگونه شرکت باید به ما یاری نمایند. ما 9 هزار تن زباله در شهر تهران و 45 هزار تن نخاله ساختمانی را تخلیه می کنیم.

وی گفت: مردم ما چند برابر جهان زباله فراوری می نمایند و مردم ما نمی دانند که چرا نباید نایلون مصرف نمایند و همکاران ما در این خصوص کار های فرهنگ سازی را انجام می دهند.

وی ادامه داد: اگر همین جهتی را که امروزه طی می کنیم را ادامه دهیم، هیچ تغییری در کار ها حاصل نمی گردد و ما برای ترقی باید یک نوآوری را در کارهایمان ایجاد کنیم.

شهردار تهران ادامه داد: کشور ایران دارای جمعیت جوانی است که اگر برنامه ریزی خوبی در این زمینه انجام گردد، این مسئله تبدیل به یک فرصت می گردد که در غیر این صورت جوان بودن جمعیت تهدیدی برای ما محسوب می گردد.

حناچی مطرح کرد: فضای شهر محصول سرمایه گذاران، تصمیم گیران و شهروندان است که اگر در انجام کار ها مردم شهر به فراموشی سپرده شوند، پروژه های مختلف با شکست روبه رو می شوند.

وی ادامه داد: ما باید شرکت هایی از جنس احتیاج دانشگاه ها راه اندازی کنیم که اگر فعالیت شان چارچوب شهرسازی جای هیچ نگرانی نبوده و شهرداری پرستار مسئله اکوسیستم است و از این موضوع حمایت می نماید، زیرا ما باید کوشش کنیم چنین تفکری در همه شهر و در تمام دانشگاه ها ایجاد گردد.

شهردار تهران ادامه داد: موضوع سه شنبه های بدون ماشین بدین معنی است که حال مردم شهر تهران خوب نیست، زیرا سالیانه در حدود 57 هزار نفر در شهر تهران فوت می نمایند که از این تعداد 1 هزار و 300 نفر بر اثر حوادث، 400 نفر به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی و افرادی به دلیل آلودگی هوا فوت می نمایند.

حناچی اضافه نمود: در سال 94 در حدود 5 هزار نفر بر اثر ذرات ریز معلق فوت نموده اند که در حدود 1 میلیارد هزینه بر ما تحمیل می گردد که اینگونه مسائل با تغییر سبک زندگی به سادگی حل می گردد.

وی اضافه نمود: ما هیچ راهی به جز توسعه حمل ونقل عمومی و جهت های پیاده رو نداریم و کمبود فعالیت فیزیکی باعث شده است تا در سالیان گذشته 23 درصد دانشجویان دانشگاه تهران مبتلا به ساییدگی زانو باشند.

شهردار تهران ادامه داد: خروج صنعت از شهر ها و کوچک شدن دولت به همراه توسعه بخش خصوصی 3 عامل مهم تحول محسوب می شوند و من معتقدم که این صنایع می توانند جهت فعالیت استارت آپ های دانشگاهی مناسب باشد.

حناچی ادامه داد: 9 هزار تن زباله در شهر تهران و 45 هزار تن نخاله ساختمانی روزانه تخلیه می گردد و متأسفانه مردم ما چند برابر جهان زباله فراوری می نمایند که البته همکاران ما اقدامات مهمی در زمینه فرهنگسازی و آموزش در شهر تهران انجام می دهند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 4016

به "شهردار تهران مطرح نمود؛ مردم تهران چند برابر جهان فراوری زباله می نمایند، راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی راستا های پیاده نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار تهران مطرح نمود؛ مردم تهران چند برابر جهان فراوری زباله می نمایند، راهی جز توسعه حمل و نقل عمومی راستا های پیاده نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید