سردیس هخامنشی به تخت جمشید بازمی شود

به گزارش بلاگ پو، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سردیس هخامنشی پس از هماهنگی های لازم در اسرع وقت به ایران بازگردانده می گردد و در جای اصلی خود در تخت جمشید قرار می گیرد.

سردیس هخامنشی به تخت جمشید بازمی شود

به گزارش خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز چهارشنبه 14 شهریور 97 با اعلام این خبر توضیح داد: این قطعه تاریخی مربوط به بالاتنه، سر سرباز هخامنشی و نیزه است که در سال 1936 از ایوان جنوبی کاخ شورا ربوده گردیده بود و در نهایت پاییز سال 2017 قرار بود که این اثر تاریخی در نمایشگاهی در نیویورک به نمایش گذاشته گردد و پس از آن در حراجی عرضه گردد.

او توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع اقدامات حقوقی خود را شروع کرد و خوشبختانه با هماهنگی مرکز خدمات حقوقی ریاست جمهوری، مرکز لاهه، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ثابت شد که این شی تاریخی متعلق به ایران است و دادستانی نیویورک حکم استرداد آن به کشورمان را صادر کرد.

معاون رئیس جمهوری اضافه نمود: این سردیس هخامنشی پس از هماهنگی های لازم در اسرع وقت به کشورمان بازگردانده می گردد و در جای اصلی خود در ایوان جنوبی کاخ شورا در تخت جمشید قرار می گیرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: این شیء تاریخی هم اکنون در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و کوشش خواهیم کرد طی روزهای آینده شرایط بازگشت آن را فراهم کنیم.

مونسان با تاکید بر اینکه اقدامات و پیگیری های سازمان میراث فرهنگی برای بازگرداندن اشیای تاریخی کشورمان ادامه دارد، گفت: بازگشت این شیء تاریخی ارزشمند جای خوشحالی دارد و این موفقیت را به مردم و فرهنگ دوستان تبریک می گوییم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1291

به "سردیس هخامنشی به تخت جمشید بازمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردیس هخامنشی به تخت جمشید بازمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید