رویکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تغییر کند

به گزارش بلاگ پو، محمدحسین فرهنگی در مصاحبه با خبرنگاران، با تاکید بر ضرورت توجه به ظرفیت های داخلی کشور و قطع امید از مذاکرات برجامی و اقتصادی با اروپا، گفت: علی رغم اینکه افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای دنیا مسئله ای حائز اهمیت است، اما در وهله اول باید بر توان داخلی خودمان تکیه کنیم.

رویکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تغییر کند

وی ادامه داد: ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در عالی ترین سطح با حضور مسئولان سه قوه برای تقویت تکیه بر توان داخلی تشکیل گردیده است و تاکنون هم اقدامات درخوری داشته است.

فرهنگی متذکر شد: پس از خروج آمریکا از برجام، مذاکراتی با اروپایی ها صورت گرفت اما عملا آنان هیچ گونه تعهد و تضمین عملی به ما ندادند و بر این اساس باید در روابط خود با کشورهای دنیا بازنگری کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید نمود: در همه حوزه ها اعم از فعالیت های صنعتی، اقتصادی و فراوریی باید عمده اهتمام خود را به تقویت فراوری داخلی بگذاریم اما توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای همسو چه در بعد صادرات و چه در بعد واردات هم باید در دستورکارمان قرار گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه برای پیشبرد دیپلماسی اقتصادی، معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تشکیل گردیده اما ضروری است رویکردهای نوینی در فعالیت هایشان داشته باشند و بازنگری در این موضوع صورت گیرد، توضیح داد: از سوی دیگر سفیران هم برای افزایش مراودات تجاری کشور فعال هستند و پیگیری های خوبی انجام می دهند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1630

به "رویکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تغییر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویکرد معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه تغییر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید