حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار تشکیل شورای امنیت اروپایی شد

به گزارش بلاگ پو، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان در مقاله ای برخی طرح های اصلاحی از جمله تشکیل یک شورای امنیت اروپایی را پیشنهاد داد.

حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار تشکیل شورای امنیت اروپایی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرامپ کارن بایر، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان در مقاله ای در روزنامه دی ولت آلمان به طرح های اصلاحی اخیر رئیس جمهور فرانسه واکنش نشان داده و با برخی از آن ها مخالفت و موافقت خود با برخی دیگر را ابراز داشت.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اخیرا با انتشار سرمقاله ای در روزنامه های 28 کشور اتحادیه اروپا خواستار رنسانس اروپایی شده بود.

ماکرون در این مقاله که در آستانه انتخابات مجلس اروپا در ماه مه، منتشر شد، انتخابات پیش رو را سرنوشت ساز خوانده و نسبت به خطراتی همچون ملی گرایی که اروپا را تهدید می کند هشدار داده است.

رئیس جمهور فرانسه در این مقاله پیشنهاد داده است که آژانس هایی اروپایی ایجاد شوند تا از انتخابات و دموکراسی در برابر دخالت های خارجی محافظت کنند.

بخش دیگری از مقاله ماکرون به پیشنهاد تشکیل یک شورای امنیت اروپایی با مشارکت بریتانیا اختصاص دارد. رئیس جمهوری فرانسه در این خصوص معتقد است که تشکیل چنین نهادی برای هماهنگی و تدارک تصمیم های جمعی اتحادیه اروپا در زمینه مسائل دفاعی ضروری به نظر می رسد.

به اعتقاد امانوئل ماکرون اتحادیه اروپا باید دست به تدوین یک پیمان دفاعی و امنیتی بزند تا ضمن لحاظ کردن اولویت اروپایی در زمینه های رقابتی به تبیین شرح وظایف کشورهای عضو اتحادیه در ارتباط با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو بپردازد.

درخواست مجدد برای اتخاذ سیاست واحد اروپایی در زمینه تغییرات اقلیمی و همچنین روزآمد کردن سیاست مشترک درمورد منطقه مرزی شینگن از دیگر محورهای مقاله ماکرون بوده است.

هنوز پاسخی از طرف آنگلا مرکل به این گونه پیشنهادات ماکرون داده نشده است، اما آنگرت کرامپ کارن بایر، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان در مقاله ای در روزنامه دی ولت آلمان تحت عنوان اروپا را درست کنیم در همه زمینه ها و عرصه های مهم پیشنهاداتی را برای همکاری های آینده در اتحادیه اروپا ارائه داده و تاکید کرد که هدف اصلی باید این باشد که اروپای ما قدرتمندتر شود. به گفته وی در این راستا باید ابتدا به مسئله اصول و پایه های رفاه در این اتحادیه پرداخته شود.

رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان از جمله ایجاد یک بازار داخلی مشترک برای بانک ها را پیشنهاد داد. وی در این راستا مرکزیت اروپایی ، بودجه بندی مشترک اروپایی، بدهی های مشترک اروپایی و اروپایی کردن سیستم های اجتماعی را راهکار غلطی دانست.

وی در بخش دیگری از این مقاله خواستار یک بسته اروپایی برای حمایت از آب و هوا شد.

رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان همچنین از پیشنهادات ماکرون در زمینه سیاست پناهندگی حمایت کرده و گفت: احساس امنیت در جامعه ما به مرزهای خارجی امن نیاز دارد. ما باید شنگن را کامل کنیم. وی خواستار یک توافق درباره حفاظت بی عیب و نقص و کامل از مرزهای خارجی شد.

وی ساختن یک سیستم اطلاعاتی شنگن که با آن نهادهای ملی و اروپایی بتوانند از یک سیستم اطلاعاتی واحد و مشترک استفاده کنند را ضروری دانست.

کارن بایر یک چالش مرکزی در جامعه اروپایی را مسئله هماهنگی مهاجران دانست و تاکید کرد که بسیاری از گرایش های مذهب اسلام با ایده های ما برای یک جامعه باز سازگار نیست.

وی در زمینه سیاست امنیتی و خارجی هم خواستار یک کرسی دائم مشترک در شورای امنیت سازمان ملل شده و گفت: هم زمان ما باید در یک شورای امنیت اروپایی با مشارکت انگلیس درباره مواضع سیاست خارجی مشترک تصمیم گیری کنیم و اقدامات مشترک در زمینه سیاست امنیتی را سازماندهی کنیم.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5256

به "حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار تشکیل شورای امنیت اروپایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب دموکرات مسیحی آلمان خواستار تشکیل شورای امنیت اروپایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید