بسته های اشتغال در دوره تحریم به رئیس جمهور اعلام شد

به گزارش بلاگ پو، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسته های اختصاصی اشتغال در دوره تحریم به رئیس جمهور اعلام شد.

بسته های اشتغال در دوره تحریم به رئیس جمهور اعلام شد

به گزارش خبرنگاران، محسنی بندپی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در محل استانداری خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در حال حاضر با شرایط حساسی روبرو هستیم، اضافه کرد: در گذشته یک نگاه همه جانبه به فضای کسب و کار روستایی نبود و از سوی دیگر نگاه ها به این سو به صورت سنتی بود که این امر سبب شد تا تعدادی از روستاییان متمایل به کوچ و رندگی و حواشی شهرها پیدا نمایند.

وی ادامه داد: نگاه ها به باغداری، دامداری و کشاورزی به صورت سنتی بود.

وی اظهار کرد: طبق اعلام مرکز پژوهش های مجلس از پاییز 93 تا زمستان 96، سه میلیون نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شد که نسبت به 10 سال گذشته با چنین رقمی روبرو نبوده ایم.

محسنی بندپی با اشاره به اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری در کشور گفت: در سال های گذشته وام هایی که برای ایجاد اشتغال اعطا می شد سر از برج و ساختمان سازی در می آورد اما کوشش می کنیم که این تسهیلات با توسعه اشتغال روستایی و عشایری یاری کند.

وی اضافه کرد: مجلس مبلغ 105 میلیاردتومان را برای اجرای این طرح از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داد که سازو کار اجرای آن در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارت کار تدوین شد.

وی ادامه داد: حتی اگر در اختصاص مرحله دوم اعتبار لازم اجرای این طرح ها به بانک کمی تاخیر ایجاد شد، بانک ها از محل منابع خودشان تسهیلات لازم را به متقاضیان اعطا نمایند تا کار متوقف نگردد و این جوشش ادامه پیدا کند.

وی توضیح داد: برای اینکه طرح به خوبی انجام گردد موضوع آموزش و مشاوره نیز در نظر گرفته شده و ابلاغ نیز شده است.

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید نمود: سهم اشتغال روستایی از12 هزار میلیارد تومان به 17 هزار میلیارد تومان در حال حاضر افزایش یافته است.

وی بر نظارت های لازم برای اینکه تسهیلات ارائه شده برای اشتغال هزینه گردد، تاکید نمود و گفت: بر روی کارفرماهایی که تسهیلات را دریافت نموده اند و کار را تا 30 تا 40 درصد پیش برده اند باید نظارت گردد که تسهیلات در آن راستا هزینه گردد و اگر غیر از آن بود باید به مراجع قضایی ارجاع داده گردد.

وی در ادامه از اعلام بسته های اختصاصی اشتغال در دوره تحریم به رئیس جمهور اطلاع داد و اضافه کرد: این طرح طی جلسه ای مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

محسنی بند پی همچنین در ارتباط با خراسان شمالی نیز بیان نمود: بانک های این استان در ارتباط با اعطای تسهیلات مشاغل پایدار روستایی و عشایری با متقاضیان همکاری خوبی داشته اند.

وی توضیح داد: اگر نرخ بیکاری را در کشور 12 درصد در نظر بگیریم، نرخ بیکاری در خراسان شمالی در بهار سال گذشته 10 درصد بوده و این رقم در امسال به هفت درصد رسیده است.

وی در خصوص اجرای طرح توسعه پتروشیمی در مجتمع پتروشیمی خراسان نیز گفت: پیشنهاد می گردد تا در خصوص اجرای این طرح جلسه ای طی هفته آینده برگزار گردد.

وی تاکید نمود: راه اندازی اورژانس اجتماعی را به عنوان یک ضرورت اعلام نموده ایم و در هر شهرستانی که جمعیت آن بیش از 50 هزار نفر باشداورژانس اجتماعی راه اندازی خواهیم کرد.

سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: این آمادگی وجود دارد تا مرکز توانبخشی در خراسان شمالی راه اندازی گردد که می توان اعتبار لازم برای اجرای این طرح را به وسیله اعتبارات هزینه ای تامین کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2244

به "بسته های اشتغال در دوره تحریم به رئیس جمهور اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته های اشتغال در دوره تحریم به رئیس جمهور اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید