اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه علامه به حوزه پژوهش، انجام دو طرح کلان

به گزارش بلاگ پو، معاون پژوهش وفناوری دانشگاه علامه طباطبایی از اجرای دو طرح کلان پژوهشی در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: خوشبختانه توسط مسئولین دانشگاه حمایت های ویژه ای از طرح های پژوهشی صورت می گیرد و بر اساس قانون، 15درصد از بودجه دانشگاه به این حوزه اختصاص می یابد.

اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه علامه به حوزه پژوهش، انجام دو طرح کلان

دکتر حمیدرضا علومی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، به مهم ترین طرح های پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در امسال اشاره نمود و گفت: یکی از طرح هایی که از اهمیت بالایی برخوردار است، طرحی است که برای شناسایی علل و عوامل دعاوی و اختلافات برای قوه قضاییه انجام می گیرد. در واقع این موضوع یکی از تکالیف قوه در برنامه ششم است که باید دانشگاه علل و عوامل اختلافات در سطح کشور را به صورت استانی پیگیری کند و پیشنهادهایی را برای کاهش دعاوی و جرائم در قالب بسته های سیاستی و قانونی ارائه دهد.

وی توضیح داد: دانشگاه علامه طباطبایی در حال حاضر اجرای طرح فوق را به عنوان یکی از طرح های پژوهشی مهم در اولویت قرار داده است و در مرحله آغازین اجرای این طرح هستیم و بعد از انعقاد تفاهم نامه کوشش داریم پیشنهاد پژوهشی خود را به قوه قضاییه تحویل دهیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه به طرح اجرایی این دانشگاه در حوزه اقتصاد مقاومتی به عنوان اولویت دوم اشاره نمود و گفت: این طرح به طور جامع در دستور کار دانشگاه قرار داده گردیده و به طور بین رشته ای در چهار دانشکده اقتصاد، حقوق و علوم سیاسی، اجتماعی و مدیریت به طور خاص مسئله اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته و نشست های تخصصی و طرح های پژوهشی در این زمینه اجرایی گردیده و نتایج تجمیعی آن در مرحله ارائه به دولت است.

دکتر علومی اظهار کرد: در حوزه حمایت از خاتمه نامه های دانشجویی و کاربردی کردن آن ها نیز سیاست دانشگاه علامه طباطبایی این است که خاتمه نامه هایی که در راستای سیاست های دانشگاه یا اولویت های دستگاه های اجرایی و دولتی باشند، مورد حمایت مالی قرار می گیرد، به طور خاص امیدوار هستیم با بند ت تبصره 9 قانون بودجه امسال دست ما بیشتر برای حمایت از این خاتمه نامه ها باز باشد و مسائل شرکت های دولتی را در قالب طرح های تحقیقاتی رفع کنیم.

وی همچنین اعلام کرد: یکی از محورهایی که در اجرای طرح فوق مورد توجه دانشگاه علامه طباطبایی قرار گرفته، طرح تحول علوم انسانی است که در این طرح گاهی تحقیقات زیربنایی و معرفتی مهم تر از تحقیقات روبنایی است. ما در این حوزه نیز خاتمه نامه هایی را که در حیطه علوم انسانی نتایج قابل توجهی داشته باشند، مورد توجه ویژه دانشگاه قرار می دهیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی از اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه به حوزه پژوهش اطلاع داد و گفت: خوشبختانه تمامی نیازهای ما در حوزه پژوهش از طریق دانشگاه تامین می گردد و تاکنون طرحی وجود نداشته که به دلیل فقدان بودجه در دست ما مانده باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1584

به "اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه علامه به حوزه پژوهش، انجام دو طرح کلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 15 درصد بودجه دانشگاه علامه به حوزه پژوهش، انجام دو طرح کلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید