اجرای طرح شهاب بدون تفکیک دانش آموزان

به گزارش بلاگ پو، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش با بیان این که طرح شهاب در راستای اجرای سیاست های عدم تفکیک دانش آموزان اجرایی می گردد، گفت: اکنون این طرح مانند طفل نوپایی است که باید کمک کنیم روی پای خود بایستد.

اجرای طرح شهاب بدون تفکیک دانش آموزان

به گزارش خبرنگاران، فاطمه مهاجرانی در دوره آموزشی تامین مدرسان استانی برنامه ملی شهاب، با بیان این که قیاس در بین دانش آموزان تا حدودی می تواند موتور محرکه باشد و برای پیشرفت نیز ضروری است، اضافه نمود: هدف از اجرای طرح شهاب که در درون مدارس و برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی اجرایی می گردد این است که دانش آموزان فقط در یک درس و رشته خاص با هم قیاس نشوند.

وی اضافه نمود: طرح شهاب طرح متعادلی است و افراط و تفریط ندارد و در این طرح سعی می گردد به جامعه نشان دهیم که ممکن است دانش آموزی مثلا در درس علوم استعداد نداشته ولی در مقابل استعداد هنری بالایی داشته باشد و جامعه باید بداند که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد.

وی با بیان این که عقل رزق خداوندی است و نقش معلم باید افزایش این رزق باشد، اضافه نمود: طرح شهاب طرحی تلفیقی بوده و قائل به عدم تفکیک است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش وپرورش شناسایی استعدادهای دانش آموزان و راهنمایی آن ها در مسیر درست، جزو مزایای طرح شهاب مطرح کرد و گفت: در این طرح به تمامی ابعاد وجودی افراد توجه و بستر برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان فراهم می گردد.

وی اضافه نمود: معلم زمینه را برای بروز استعدادهای نهفته دانش آموزان فراهم کند تا توانایی های خود را شناخته و مورد بهره برداری قرار دهند، تا زمانی که سیستم جامع و شرایط عالی برای حضور دانش آموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبور به استفاده از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان هستیم.

مهاجرانی گفت: طرح شهاب مانند ورزش همگانی و طرح استعدادهای درخشان مانند ورزش قهرمانی است و این دو منافاتی با هم ندارند بلکه مکمل یکدیگر هستند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان نیز در این جلسه با بیان این که افزایش انگیزه تحصیل یکی از مهم ترین رسالت های دستگاه تعلیم و تربیت است، اضافه نمود: به روز رسانی استعدادهای بالقوه، افزایش دانش فنی و انعطاف پذیری برنامه ها از روینمودهای دیگر دستگاه تعلیم و تربیت استان است.

جعفر پاشایی اظهار کرد: برابر ارزیابی عملکرد وزارت آموزش وپرورش، طی چهار سال گذشته، دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجان شرقی در شاخص های 36گانه همواره رتبه کم تر از پنج را کسب نموده است.

وی یادآور شد: در بحث کسب رتبه های زیر 10 کنکور و کسب مدال های جهانی المپیاد کارنامه ارزنده ای در کشور داریم و بعد از شهر تهران در رتبه دوم قرار داریم.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ادامه داد: دانش آموز مهدی جعفرزاده مدال نقره المپیاد جهانی شیمی را کسب نموده است.

لازم به ذکر است؛ در انتها معاون وزیر و رئیس مرکز پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش وپرورش ومسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان از نفرات برتر کنکور سال97 آذربایجان شرقی و مدیران و مربیان این دانش آموزان تجلیل کردند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 922

به "اجرای طرح شهاب بدون تفکیک دانش آموزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح شهاب بدون تفکیک دانش آموزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید