آذربایجان غربی در زمینه سرانه آموزشی وضعیت خوبی ندارد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، بهرام صمدی عصر شنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش خوی کمبود فضاهای آموزشی و پرورشی در استان را از بزرگترین چالش های آموزش و پرورش استان دانست و اضافه کرد: کمبود فضاهای آموزشی در استان مشهود است بطوری که در این استان شاخص سرانه فضای ورزشی برای هر دانش آموز 13 سانتی مترمربع است و در رتبه 28 کشور قرار گرفته است.

آذربایجان غربی در زمینه سرانه آموزشی وضعیت خوبی ندارد

وی با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی در سرانه فضاهای پرورشی نیز در رتبه 28 کشور قرار گرفته است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد اظهارداشت: متاسفانه استان در زمینه بیسوادی در استان و تعداد افراد بازمانده از تحصیل نیز شرایط خوبی ندارد و باید در این زمینه همت اساسی صورت گیرد.

صمدی با بیان اینکه سال جاری کوشش کردیم در تمام برنامه های آموزش و پرورش مسائل تربیتی را در اولویت قرار دهیم اضافه نمود: اولویت های آموزش و پرورش استان شفاف سازی و پاسخگویی است.

معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدیران و معلمان در مدارس موظف به گزارش عملکرد فعالیت های آموزشی و تربیتی به اولیای دانش آموزان هستند و بی شک شفاف سازی اثر مطلوبی را در ساختار فرهنگی و اجتماعی جامعه ایفا می نماید.

صمدی وی اخلاق مداری، ادای نماز در مدارس، حذف آزمون های متفرقه، کیفیت بخشی پایه اول، گفتمان سازی و مدرسه محوری را از دیگر سیاست ها و اولویت های اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد.

معاون استاندار و فرمانداری خوی در این مراسم نهاد آموزش و پرورش را یک نهاد سازنده بیان کرد و اضافه نمود: نهاد آموزش و پرورش را یک نهاد سازنده در کشور می باشد که در توسعه پیشرفت جامعه نقش بسیار موثری دارد.

در پایان لطف الله حسینعلی زاده بعنوان مدیر جدید آموزش و پرورش خوی معرفی و از زحمات محمود شرفی مدیر سابق تجلیل شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3598

به "آذربایجان غربی در زمینه سرانه آموزشی وضعیت خوبی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان غربی در زمینه سرانه آموزشی وضعیت خوبی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید