500 هتل در دست ساخت است

به گزارش بلاگ پو، در حال حاضر 500 هتل در دست ساخت هستند که این خبر را مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اعلام نموده است.

500 هتل در دست ساخت است

علی اصغر مونسان با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی در جهت جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی کوشش دارد، اضافه کرد: در سال گذشته در حوزه صنایع دستی 281 میلیون دلار از مبادی گمرکی صادرات انجام شد، البته حجم زیادی از این صادرات توسط گردشگران خارجی و به صورت چمدانی صورت گرفت که در این راستا پیش بینی می گردد حدود 300 میلیون دلار صادرات صورت گرفته باشد.

صادرات سال گذشته حدود 600 میلیون دلار بوده و هدف این است در فاز اول، حجم صادرات به یک میلیارد دلار برسد و سپس این حجم با توجه به ظرفیت ها به دو میلیارد دلار برسد. وی در مورد حضور گردشگران خارجی در ایران گفت: در شرایط کنونی، تحریم ها، ایران هراسی ها و حضور نظامی قدرت های خارجی در خلیج فارس علامت های بدی برای توسعه گردشگری است، اما به هرحال با تدابیر درنظر گرفته شده سال 97، هفت میلیون و 800 هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شدند که این رقم در سال 96 برابر با 4 میلیون و 700 هزار نفر بود و رشد 52 درصدی حاصل شد و در سه ماه نخست امسال نیز رشد 40 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ثبت رسیده است. روی کشورهای منطقه و هدف جدید گردشگری کار شد و لغو ویزا برای بعضی کشور ها و عدم درج مهر در پاسپورت و ویزا انجام شد.

وی با اشاره به در حال ساخت بودن حدود 500 هتل در نقاط مختلف کشور بیان نمود: این اقدام آینده خوبی را برای کشور نوید می دهد و کمترین اثرات تحریم ها را متحمل شده ایم. سرمایه گذاری 180 هزار میلیارد تومانی در بخش گردشگری کشور نشان از امید سرمایه گذاران به این بخش و رونق گردشگری کشور دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همگردی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10871

به "500 هتل در دست ساخت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 هتل در دست ساخت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید