500 تقاطع در پایتخت هوشمندسازی شد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران آنلاین:مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از تدوین طرح سامانه جامع صورت وضعیت خدمات شهری اطلاع داد و گفت: از 9 هزار و 500 تقاطع در تهران، 500 تقاطع هوشمندسازی شده است.

500 تقاطع در پایتخت هوشمندسازی شد

به گزارش شهرنوشت، محمد فرجود صبح دوشنبه نهم اردیبهشت در اولین رویداد تهران هوشمند، تهران نوآور که با موضوع مدیریت هوشمند پسماند شهری در برج میلاد برگزار گردید، اظهار کرد: برگزاری این گونه رویدادها گامی در راستای حل مسائل شهر تهران است. بعد از حدود یک سال که در شهرداری تهران پروژه تهران هوشمند شروع شد، در تمامی موارد بر این نکته کلیدی که باید بر مشارکت ذینفعان در حل چالش ها توجه گردد، تاکید شد.

او گفت: با برگزاری این نشست ها شاید بتوانیم دستاوردهایمان را دسته بندی شده عرضه کنیم.

مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات با اشاره به رشد شهرنشینی و مسائل کلانشهرها مانند آلودگی خاک، هوا و پسماند، گفت: امیدواریم برگزاری سلسله نشست ها منجر به اقدام های مفید در شهر تهران گردد.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند با بیان این که چالش ها در شهر تهران زیاد است و اولویت بندی های مختلفی هم در این زمینه صورت گرفته است، شرح داد: شهرداری تهران یک سازمان بزرگ است و شهر تهران در حال تبدیل شدن از کلانشهر به ابرشهر است. به تبع آن مسائلی مانند آلودگی آب، خاک و هوا داریم که با استاندارهای جهانی فاصله دارد.

فرجود با اشاره به ساختار شهرداری تهران اظهار کرد: ساختار شهرداری هم عریض و طویل است؛ به طوری که 45 سازمان و شرکت، 9 معاونت و 68 هزار پرسنل دارد.

به گفته مدیرعامل سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات؛ روزانه 20 میلیون سفر در تهران انجام و حدود 12 میلیون لیتر بنزین در طول روز مصرف می گردد. از 9 هزار و 500 تقاطع در تهران، 500 تقاطع هوشمندسازی شده است و هزار و 500 دوربین نظارتی در سطح شهر تهران داریم.

فرجود با بیان این که کارهای نهایی پارک حاشیه ای حدود هشت ماه است، صورت گرفته؛ گفت: دغدغه اصلی این بود که بحث پارک حاشیه ای ساماندهی گردد و هم اکنون نیز به صورت پلت فرم انجام می گردد.

او همچنین شرحاتی درباره اپلیکیشن هایی که شهروندان از طریق آن ها می توانند با شهرداری ارتباط داشته باشند ارایه و بر این موضوع تاکید نمود که هوشمندسازی در شهر نیازمند سرمایه گذاری و حمایت از کسب و کارهای نوآورانه در حوزه شهروندی است.

فرجود درباره نظارت بر فعالیت های إجرایی حوزه پسماند اضافه کرد: سامانه جامع صورت وضعیت خدمات شهری در فاز نخست سرویس شهروندی وجود ندارد، اما هدف اصلی رسیدن به داده هایی است که نشان می دهد در چه شرایطی در حوزه پسماند قرار داریم.

سیاوش ملکی فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی هم در این نشست اظهار کرد: این صندوق با سرمایه سه هزار میلیارد تومانی و سهمی از بودجه سالانه کشور، با ارایه تسهیلات، خدمات و توانمندسازی از شرکت های دانش بنیان و استارت اپ هاحمایت می نماید.

او با بیان این که شرایطی فراهم کردیم که ارتباط بین عرضه نمایندگان و متقاضیان ایجاد گردد، گفت: در این راه تنها از شرکت های دانش بنیان حمایت نمی کنیم و استارت آپ ها هم مورد حمایت ما هستند. اگر شرکت های دانش بنیان یا استارت آپ ها بتوانند خریدار را پیدا نمایند از لحاظ تامین اقتصادی مسئله ای نخواهند داشت.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6667

به "500 تقاطع در پایتخت هوشمندسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "500 تقاطع در پایتخت هوشمندسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید