3 پروژه توسعه ای شرکت فولاد غرب آسیا افتتاح شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، علی لاریجانی عصر پنجشنبه به همراه استاندار و برخی دیگر از مقامات کشوری و استانی با سفر به منطقه نیزار قم از کارخانه فولاد غرب آسیا بازدید و در حاشیه این بازدید 3 طرح توسعه این کارخانه را نیز افتتاح کردند.

3 پروژه توسعه ای شرکت فولاد غرب آسیا افتتاح شد

پروژه راه اندازی واحد فراوری گاز هیدروژن به ظرفیت 2 هزار متر مکعب در شبانه روز جهت مصرف در فرآیند عملیات حرارتی به منظور انجام عملیات بازپخت حرارتی 250 هزار تن ورق فولادی در سال اجرا و در این مراسم به طور رسمی افتتاح شد.

این پروژه، 650 هزار یورو به صورت ارزی و یک و نیم میلیارد به صورت ریالی برآورد گردیده است و 8 نفر نیز اشتغال زایی داشته است.

طرح دیگری که در این بازدید به بهره برداری رسید تصفیه خانه پساب صنعتی این شرکت بود که حسب تعهد شرکت فولاد غرب آسیا به مسئولیت های اجتماعی از جمله حفظ محیط زیست و حرکت در مسیر دستیابی به الگوی متعالی صنعت سبز، تصفیه خانه پساب صنعتی با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال و ظرفیت 500 متر مکعب در شبانه روز به منظور تصفیه پساب های اسیدی، قلیایی و روغنی خطوط فراوری؛ با موفقیت راه اندازی و آب حاصله با استاندارد مصارف کشاورزی در آبیاری فضای سبز سایت به مساحت زیر کشت تا 18 هکتار استفاده می گردد.

همچنین با انجام مطالعات فنی و اقتصادی و تهیه طرح تکمیلی به منظور استفاده مجدد از آب تصفیه گردیده در چرخه صنعتی در دست اقدام می باشد.

مسئولان شرکت فولاد عرب آسیا اعلام کردند، جهت فراوریات خاص، تصمیم به فراوری ورق های سرد با تلورانس ارزی زیر یک میلیمتر گرفته شد که برای رسیدن به این هدف بزرگ اقدام به تهیه نصب و راه اندازی خط فراوری اسلیتیسک با توانایی لب زنی و برش طولی ورق های گرم با تلرانس ارضی زیر یک میلیمتر جهت مصرف در صنایع خودروسازی، پروفیل سازی، بشکه سازی، لوازم خانگی و صنایع فولاد شد.

پروژه خط اسلیتینگ با اعتبار هفت میلیارد تومان و ظرفیت 120 هزار تن در سال، برای 12 نفر به صورت مستقیم و برای 25 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی داشته است.

فولاد غرب آسیا می تواند ظرفیت فراوری خود را به 800 هزار تن در سال برساند

مدیرعامل کارخانه فولاد غرب آسیا در این مراسم طی سخنانی گفت: بانک سپه و همچنین استانداری قم برای راه اندازی و احیای مجدد شرکت فولاد غرب آسیا و رسیدن به ظرفیت های لازم فراوری از این شرکت حمایت های فراوانی داشتند.

نادر سلیمانی بیان داشت: کوشش کردیم تا قطعات مورد احتیاج بخش های مختلف شرکت فولاد غرب آسیا به کمک جوانان و متخصصان در همین شرکت ساخته گردد که این امر موجب گردیده است تا در صورت بروز مشکل در قطعات واحدهای مختلف، نگرانی از بابت جایگزینی قطعات نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد غرب آسیا در ادامه با بیان اینکه شرکت فولاد غرب آسیا هم اکنون ظرفیت 500 هزار تنی دارد، اضافه نمود: این شرکت در حال حاضر با بیش از 600 پرسنل در حال فعالیت است و ما هم اکنون بدهی های مالیاتی و معوقه بانکی چندانی نداریم.

سلیمانی اضافه نمود: در صورت انجام حمایت های لازم از سوی بانک سپه و همچنین سایر نهادها، شرکت فولاد غرب آسیا این پتانسیل را دارد تا ظرفیت فراوری خود را به 800 هزار تن در سال برساند که در صورت تحقق این امر 360 پرسنل جدید در طی دو سال مشغول به کار خواهند شد.

وی گفت: طرح فراوری فولاد گالوانیزه در شرکت فولاد غرب آسیا با ظرفیت فراوری 250 هزار تن در سال موجب ایجاد اشتغال برای 340 نفر می گردد و که این طرح هم اکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1084

به "3 پروژه توسعه ای شرکت فولاد غرب آسیا افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پروژه توسعه ای شرکت فولاد غرب آسیا افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید