20 میلیون کاربر پیام رسان بومی نصب کردند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به نقل از شرکت ارتباطات زیرساخت، حمید فتاحی گفت: آمار و ارقام و میزان ترافیک حضور اپلیکیشن های داخلی نشان می دهد که تعداد آمار نصب کل پیام رسان ها از مرز 20 میلیون کاربر گذشته است؛ اما تعداد کاربران فعال خیلی کمتر از این ارقام است.

20 میلیون کاربر پیام رسان بومی نصب کردند

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، فراهم کردن خدمات بهینه را یکی از عوامل مهم در نگه داشتن کاربران در پیام رسان های بومی مطرح نمود و افزود: اگر کیفیت فنی، قابلیت کاربری و نیز بخشی از خدمات از سوی دستگاه ها و مراکز حاکمیتی ثبت شود به طور یقین مردم تمایل بیشتری به استفاده از اپلیکیشن های داخلی خواهند داشت.

وی شرح داد: اگر این خدمات در قالب پیام رسان ارائه شود به طور یقین مانند سایر ابزارها و اپلیکیشن مشتریان بیشتری را جذب خواهند کرد. مثل ابزارهایی مانند خدمات اپ استور که مردم امروزه نصب می کنند. الان پلتفرم فعالی داریم که 40 میلیون کاربر ایرانی دارد که با نمونه خارجی برابری می کند.

فتاحی تأکید کرد: البته که چنین پلتفرم هایی باید با انجام کارهای ضد انحصاری، حفاظت از حریم خصوصی، نظارت روی اپلیکیشن ها دقت به خرج بدهند تا پیشرفت بیشتری صورت بگیرد.

وی توسعه قابلیت فنی و راحتی کاربر و افزودن جلوه ها و بسترهای مناسب را یکی از اولویت های مهم در ماندگاری کاربران مطرح نمود و افزود: باید این امر مهم هم از سوی خود مدیر پیام رسان ها و هم از سوی بخش خصوصی اتفاق بیفتد تا خدمات بهتری را ارائه دهد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تصویب سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی، افزود: مسائل مربوط به زیرساخت یعنی تجهیزات فنی مانند روتر، سوئیچ، فیبر نوری، لایه امنیت و مدل دسترسی ها بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شده است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: لایه دوم این شبکه، خدمات و اپلیکیشن هایی هستند که بر بستر این شبکه به وجود آمده اند. خدمات حمل ونقل اینترنتی، پیام رسان ها و موتورهای جستجو که در این فضا شکل گرفته اند، همگی حاصل شبکه ملی اطلاعات هستند.

وی شرح داد: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با اهداف خاص و با نگاه بیشتر به افزایش ترافیک داخلی و درون زا بودن اقتصاد فناوری اطلاعات مطرح شد، امروزه بخش عمده ای از اینترنت در حوزه محتوا مصرف می شود که بخش عمده ای از آن وارداتی است، محتوایی که می تواند داخل کشور تولید شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: بیش از50 پروژه و اقدام کلان طی دو سال گذشته در حوزه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات اجرا شده که نشان می دهد اکنون بیش از 80 درصد از مواردی که طبق سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات به پایان رسیده و 20 درصد باقی مانده را تا پایانی سال جاری بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، به پایان خواهیم رساند.

وی اتمام پروژه های نیمه تمام و ترانزیت دیتا را از برنامه های مهم اجرایی شرکت ارتباطات زیرساخت تا پایان سال مطرح نمود و گفت: با انجام این پروژه ها تکالیف قانونی خودمان را در حوزه ترانزیت انجام خواهیم داد. همچنین تعریف سرویس های جدید تجاری، عملیاتی شدن واگذاری فیبر تاریک و کاهش تصدی گری حاکمیتی ازجمله مسائلی است که شرکت ارتباطات زیرساخت در دوره جدید مدیریت خود دنبال می کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9761

به "20 میلیون کاربر پیام رسان بومی نصب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 میلیون کاربر پیام رسان بومی نصب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید