19 هزار فرصت شغلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ایجاد می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: 446 میلیارد و 986 میلیون تومان با پیش بینی ایجاد 18 هزار و 883 فرصت شغلی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت شد.

19 هزار فرصت شغلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ایجاد می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم حسن عزیزی در گفت وگو با خبرنگاران درباره تسهیلات ویژه اشتغال مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت: 18 هزار و 196 طرح در 10 شهرستان زلزله زده استان پیروز به دریافت مبلغ 447 میلیارد تومان شده اند.

وی از تحقق 90 درصدی پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نسبت به سهمیه تخصیصی به کرمانشاه اطلاع داد و گفت: از کل مبلغ 348 میلیارد و 700 میلیون تومان تخصیصی به استان 313 میلیارد و 375 میلیون تومان با پیش بینی 5 هزار و 846 فرصت شغلی توسط بانک های مختلف جذب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از سهمیه 2027 نفری استان کرمانشاه در طرح یارانه دستمزد یاد کرد و گفت: تا به امروز 47 نفر شغل اولی از این طرح استفاده نموده که توسط 16 کارفرما در این زمینه قرارداد منعقد نموده اند.

عزیزی، اجرای طرح یارانه دستمزد را گشایشی جدید در امر اشتغال مطرح کرد و گفت: طرح یارانه دستمزد یکی از برنامه ها و سیاست ها در حوزه اشتغال است و با اجرای آن در استان به کارآفرینانی که دانش آموختگان دانشگاهی را جذب نمایند 30 درصد یارانه دستمزد می دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: طول دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازای هر نیروی کار شغل اولی با تائید دستگاه هماهنگ نماینده تا سقف 12 ماه است و میزان یارانه دستمزد، معادل 30 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است.

وی هدف از اجرای طرح یارانه دستمزد کاهش هزینه های به کارگیری نیروی کار برای کارفرما به منظور پایداری فراوری و اشتغال دانست و بیان نمود: افزایش فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در بازار کار، ارتقای سطح سرمایه انسانی کارگاه های فعال بخش خصوصی و تعاونی در مناطق کم برخوردار از دیگر اهداف اجرای طرح یارانه دستمزد است.

عزیزی گفت: مسأله اصلی کشور، اشتغال جوانان و طیف سنی زیر 35 سال است، سهم استان کرمانشاه از طرح یارانه دستمزد 2027 نفر است که در شهرستان کرمانشاه 1098 نفر یعنی بیش از 50 درصد از سهمیه ابلاغی به استان را شامل شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه درباره بیکاری، اصلی ترین چالش استان کرمانشاه، بیان نمود: مرکز آمار ایران اعلام نموده استان کرمانشاه در انتها تابستان امسال با نرخ بیکاری 4 درصد روبه رو است که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18507

به "19 هزار فرصت شغلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "19 هزار فرصت شغلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید