170 مجوز رایگان دامداری کوچک روستایی در خاتم صادر شد

به گزارش بلاگ پو، مجتبی شروع در مصاحبه با خبرنگاران اظهار د اشت: 170 مجوز رایگان واحد دامداری کوچک روستایی در راستای بهبود فضای کسب وکار با ظرفیت 10 هزار و 500 رأس دام سبک و سنگین در 55 روستای شهرستان خاتم صادر شد.

170 مجوز رایگان دامداری کوچک روستایی در خاتم صادر شد

وی بیان نمود: در حال حاضر 45 نفر به طور مستقیم در دامداری های کوچک روستایی شهرستان مشغول به کار هستند و برای احداث این نوع دامداری ها در شهرستان 20 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

شروع ادامه داد: یکی از موفق ترین طرح های پرورش دام درشهرستان خاتم، دامداری های کوچک روستایی است که با استقبال خوبی از سوی دامداران در روستاهای شهرستان روبرو شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم با بیان اینکه دامداری های کوچک روستایی موفق ترین طرح های پرورش دام شهرستان خاتم است، اضافه کرد: 10 درصد از متقاضیان احداث دامداری های کوچک روستایی در شهرستان از این تسهیلات بهره مند شده اند و بقیه متقاضیان احداث این نوع دامداری ها در انتظار تامین تسهیلات هستند.

مدیر جهاد کشاورزی خاتم یادآور شد: مزایای دامداری های کوچک روستایی و حمایت های به عمل آمده از سوی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان در زمینه ایجاد این واحدها باعث شده که در حال حاضر 170 مجوز از این نوع واحدها با ظرفیت پرورش 10 هزار و 500 رأس دام سبک و سنگین در 55 روستا صادر و امکان فراوری و عرضه سالانه هزار و 80 تن شیر خام و 210 تن گوشت قرمز فراهم گردد.

شروع، پایین بودن هزینه احداث ساختمان ها و تأسیسات و بهبود وضعیت دامداری های روستایی از نظر بهداشتی، ساختمان و تبدیل آنها به دامداری های نیمه صنعتی را از جمله مزایای دامداری های کوچک روستایی برشمرد و مطرح کرد: این نوع دامداری ها همچنین به دلیل اینکه خانوادگی اداره می شوند، هزینه کارگری نداشته و این خود موجب پایین آمدن هزینه فراوری می گردد.

وی ایجاد اشتغال و تداوم اشتغال در روستاها، افزایش درآمد خانوارهای روستایی، افزایش فراوری ومحصولات دامی و بهداشتی شدن محصولات فراوریی دامداران روستایی و را از دیگر مزایای دامداری های کوچک روستایی عنوان و خاطر نشان کرد: از مزایای دیگر این طرح می توان به مقرون به صرفه بودن فراوریات روستایی اشاره نمود به طوری که هزینه تمام شده یک کیلو شیرخام در واحدهای کوچک روستایی کمتر از واحدهای صنعتی است.

شروع گفت: ایجاد دامداری های کوچک روستایی از جمله اهداف و برنامه های منطبق با سیاست های اقتصاد مقاومتی به شمار می رود بنابراین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خاتم با هدف توسعه این نوع دامداری ها، اقدامات و پشتیبانی های مختلفی را انجام می دهد.

شروع اضافه کرد: با اجرای این طرح، 500 مجوز صادر شده واحدهای دامداری کوچک روستایی از سال های گذشته برای استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی به روز رسانی و یا تغییر نام داده شده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3499

به "170 مجوز رایگان دامداری کوچک روستایی در خاتم صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "170 مجوز رایگان دامداری کوچک روستایی در خاتم صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید