یک دهه کاسبی با یک فیلم ، ماجرای آشغال ها کی تمام می شود؟

به گزارش بلاگ پو، دوباره موسم جشنواره فیلم فجر شد و محسن امیریوسفی به سنت سال های اخیر یک نسخه تازه از جنجالی ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را سر دست گرفت تا رسانه ها را بازی دهد و چند روز نام خودش را سر زبان ها بیندازد.

یک دهه کاسبی با یک فیلم ، ماجرای آشغال ها کی تمام می شود؟

به گزارش خبرنگاران، دوستداران سینمای ایران داشتند کم کم نگران می شدند؛ نگران اینکه صدای پای جشنواره آمد و خبری از امیریوسفی و آشغال های دوست داشتنی نشد اما این نگرانی چندان دوام نداشت و فیلمساز کاربلد ما با پر کردن فرم جشنواره مدعی شد یک نسخه تازه از فیلم هفت هشت سال پیش خود آماده کرده و به دبیرخانه فجر 38 تحویل داده است.

هر چند ابتدا کسی نمی دانست منظور از نسخه تازه فیلمی که بارها متقاضی حضور در جشنواره بوده و پس از شش سال ماندن پشت سد توقیف اکران عمومی هم شده چیست اما فیلمساز باهوش داستان ما خیلی زود از راز خود گره گشایی کرد و مدعی شد این آشغال های دوست داشتنی همان آشغال های دوست داشتنی نیست که قبلا همه دیده اند، چون یک بازیگر تازه دارد و بر اساس فیلمنامه اولیه ساخته شده و زمانش هم با فیلم قبلی تفاوت می کند.

حالا نوبت سر کار رفتن خبرنگاران و رسانه های سینمایی و غیرسینمایی بود؛ اینکه بگردند دنبال نام آن بازیگر تازه و تفاوت هایی که نسخه اصل آشغال های دوست داشتنی با نسخه فرع آشغال های دوست داشتنی دارد. در این میان کسی هم از فیلمساز نپرسید مگر وقتی نسخه پیشین نمایش داده می شد، گفته بود این نسخه اصل نیست؟ هر چند وقتی بتوان با نسخه اصل و فرع یک جنس بارها کاسبی کرد، چرا باید دهان بی موقع باز شود و نفرین بر دهانی که...

حالا یک جماعت چشم انتظار داریم و فیلمی که گفته می شود بازیگر تازه اش بهرزو وثوقی است. لابد امیریوسفی هم انتظار دارد سازمان سینمایی آغوش باز کند و مجوز حضور و نمایش فیلمی را در مهم ترین رویداد سینمای ایران بدهد که نمایش عمومی داشته و البته یک بازیگر ایرانی لس آنجلس نشین در آن بازی کرده است. یعنی رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران ساز و کار حاکم بر سینمای ایران را نمی داند یا سود را در ندانستن می داند؟

در این میان، آنچه شگفت تر از تمام داستان ها به نظر می رسد رسانه ها و خبرنگارانی هستند که عادت کرده اند هر بهار و زمستان با خبر حضور و نمایش آشغال های دوست داشتنی در یکی از دو جشنواره ملی و جهانی فیلم فجر سرگرم شوند، فریب بخورند و بعد دوباره در دو فصل تابستان و پاییز خبر نمایش عمومی آن را پیگیری کنند. هر چه باشد، این هم نوعی از خبررسانی و سرگرم سازی مخاطب است، حالا می خواهد در قالب خبرسازی باشد یا واقع نمایی.

فرض محال که محال نیست؛ بیاید تصور کنیم دبیر جشنواره فیلم فجر و هیات انتخاب نسخه تازه آشغال های دوست داشتنی را ببیند و بپسندد. بعد فیلم در جشنواره بدرخشد و پس از آن هم نوبت دعوا برای دریافت زمان مناسب اکران برسد. چه کسی می تواند تضمین بدهد سال آینده همین روزها یک نسخه تازه تر از آشغال های دوست داشتنی رو نشود و دوباره روز از نو، روزی از نو؟

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18233

به "یک دهه کاسبی با یک فیلم ، ماجرای آشغال ها کی تمام می شود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دهه کاسبی با یک فیلم ، ماجرای آشغال ها کی تمام می شود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید