کشف 22 شیء سفالی مربوط به پیش از اسلام در خاوه قم

به گزارش بلاگ پو، معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: در جریان خاکبرداری در روستای خاوه 22 شیء سفالی کشف شد، اشیاء به دست آمده قطعاً مربوط به پیش از اسلام است.

کشف 22 شیء سفالی مربوط به پیش از اسلام در خاوه قم

به گزارش خبرنگاران ، شاهین ایل بیگی مطرح نمود: در جریان خاکبرداری در روستای خاوه از توابع بخش کهک قم، به طور اتفاقی 22 شی سفالی کشف شد، اشیاء به دست آمده قطعاً مربوط به پیش از اسلام است اما ارائه تاریخ دقیق تر مستلزم کار پژوهشی بیشتری است.

وی ادامه داد: کارشناسان میراث فرهنگی پس از آگاهی از واقعه به منطقه اعزام شدند که پس از مشاهده و آنالیز منطقه احتمال می دهند که آثار بدست آمده مربوط به دوره پیش از اسلام باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به لزوم انجام مطالعات باستان شناسی در محوطه روستای خاوه گفت: به منظور مستندسازی، مستندنگاری و انجام تاریخ نگاری دقیق نیازمند مطالعات و گمانه زنی های باستان شناسی هستیم.

وی با توجه به ضرورت صیانت از محدوده تاریخی روستای خاوه اظهار کرد: در حال حاضر نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قم در روستای خاوه مستقر هستند و به صورت شبانه روزی از محوطه تاریخی به دست آمده محافظت می نمایند.

ایل بیگی با تاکید بر این که جلوگیری از حفاری های غیرمجاز یکی از دغدغه های اساسی سازمان میراث فرهنگی است، اظهار داشت: هرگونه محافظت، گمانه زنی و مطالعات باستان شناسی در محوطه های تاریخی نیازمند اعتبارات است که مساعدت مسئولین و متولیان امر را می طلبد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 3903

به "کشف 22 شیء سفالی مربوط به پیش از اسلام در خاوه قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 22 شیء سفالی مربوط به پیش از اسلام در خاوه قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید