کشف پادزهری برای زهر سمی ترین موجود دنیا

به گزارش بلاگ پو، محققان به تازگی پیروز به کشف پادزهری برای زهر سمی ترین موجود دنیا شدند.

کشف پادزهری برای زهر سمی ترین موجود دنیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، جعبه زیان سمی ترین موجودات دنیا هستند و نیش این جانور باعث ایجاد درد شدید، بافت مردگی پوست و در بعضی موارد با ایست ناگهانی قلب منجر به مرگ می گردد.

براساس گزارش نیواطلس، در حال حاضر دانشمندان دریافتند که پادزهر سم این موجود، یک داروی کاهش دهنده کلسترول است.

تیمی از دانشگاه استرالیا از ابزار ویرایش ژن کریسپر استفاده کردند تا ژن های مختلفی را در مجموعه بزرگی از سلول های انسان از بین ببرند. سپس آنان سم این موجود را به محلول حاوی این سلول های اصلاح شده وارد کردند؛ در حالی که این سم بسیاری از سلول ها را از بین برد اما بعضی دیگر از سلول ها جان سالم به در بردند.

طبق این گزارش، محققان سلول های بازمانده را مورد آنالیز قرار دادند و متوجه شدند که آنها فاقد پروتئینی به نام ATP2B1 هستند. وجود این پروتئین برای تاثیرگذاری این سم بر روی بدن انسان، لازم است.

لازم به ذکر است؛ از آنجایی که این پروتئین برای فعالسازی احتیاج به کلسترول دارد، برای از بین بردن آن می توان از داروهای کاهنده کلسترول استفاده کرد.

براساس این گزارش، محققان این دارو را به سلول های اصلاح نشده موش ها تزریق کردند و سپس آنها را در معرض این سم قرار دادند و دریافتند که بافت مردگی و درد در موش ها متوقف شده است. البته دانشمندان هنوز تاثیر این دارو را در جلوگیری از ایست قلبی ناشی از حضور این سم تایید نکردند و قصد دارند تا بیشتر در خصوص این جنبه از درمان تحقیق نمایند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6707

به "کشف پادزهری برای زهر سمی ترین موجود دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف پادزهری برای زهر سمی ترین موجود دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید