کرونا از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک تر است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/مرکزی از کرونا نترسید، اما آنرا جدی بگیرید، این جمله ای است که اینروزها بییشتر می شنویم، اما کمتر معنای آن را درک می کنیم.

کرونا از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک تر است

رئیس نظام پزشکی ساوه عقیده دارد که بی توجهی به این جمله ساده می تواند مردم این کشور را مدت ها اسیر حصارهای نامرئی این بیماری کند، حصارهایی که با آجرهای بی توجهی هایمان، هر روز می توانند بلندتر و مستحکم تر شوند.

دکتر حسین میران زاده در تبادل نظر با خبرنگاران، به آمار بالای مبتلایان به بیماری کووید 19 اشاره نمود و اضافه کرد: شیوع این بیماری از انسان به انسان شدت پیدا نموده و ارتباط نزدیک با یکدیگر و پخش شدن ذرات تنفسی ناشی از سرفه، صحبت کردن و عطسه کردن در فاصله کمتر از دو متر در انتقال بیماری دخالت جدی دارد.

وی خواهان رعایت فاصله مناسب بین افراد برای پیشگیری از شیوع بیماری و توجه به علائم اولیه بیماری مثل تب، بدن درد، تنگی نفس و سرفه مکرر شد و اضافه کرد: به شهروندان توصیه کرد که اگر کار ضروری ندارند به هیچ وجه از منزل خارج نشوند و حضور خود را در جامعه و تراکمات شهری به حداقل برسانند و بدانند که حضورشان در اجتماع، تهدیدی برای سلامت همه است.

رئیس نظام پزشکی ساوه گفت: بخش اعظمی از مبتلایان به ویروس کرونا و افراد مشکوک به بیماری در اجتماع حضور دارند و تنها افراد محدودی در مراکز درمانی تحت درمان و قرنطینه هستند، از این رو تردد در جامعه امری پرخطر است.

وی اضافه کرد: حضور بسیاری از مبتلایان در جامعه که علائم اولیه ابتلا به کرونا را ندارند، پررنگ است و چنانچه افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است در سطح شهر تردد نمایند، این ویروس را دریافت می نمایند چرا که افراد ناقلی که فاقد علائم هستند، بیشترین خطر انتقال را دارند.

وی تاکید نمود: به هیچوجه با یکدیگر دست ندهید و اگر در محیط های خلوت تردد داشته باشید به مراتب از خطر این ویروس در امان خواهید بود. این ویروس روی زمین و اشیای فلزی نظیر خودرو، وسایل بازی در پارک ها، مغازه ها و ... ماندگاری بیشتری دارد و گفته شده است که در محیط بیرون از بدن تا 20 روز آثار حیات ویروس کرونا دیده شده است و چرخه انتقال آن باقی می ماند و این خبر ناگواری است.

وی خواهان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، شستشوی مرتب دست و صورت، استحمام و تعویض لباس روزانه شد و اضافه کرد: به دلیل ماندگاری ویروس بر روی زمین حتما باید کفش ها را ضدعفونی کرد مخصوصا اگر در مراکز درمانی تردد نموده باشید. بسیاری از نتایج آزمایشگاهی مثبت نشان از انتقال ویروس از کفش داشته است.

دکتر میران زاده با ابراز نگرانی از فعالیت مجتمع های تجاری و بازار گفت: در چنین شرایطی فقط باید مراکز عرضه مواد غذایی و مراکزی که فعالیت آنها لازم است، فعال باشند.

وی آمار ابتلای کووید 19 در ساوه را بالا عنوان نمود و اضافه کرد: این بیماری جوان و پیر نمی شناسد، گرچه سیستم ایمنی سالمندان در برابر عفونت ضعیف است و براین اساس آمار مبتلایان در بین سالمندان و میانسالان به مراتب از جوانان بالاتر است.

وی گفت: همه ما در برابر حفظ جان خود، خانواده و همنوعان وظیفه داریم و نباید با سهل انگاری در رعایت بهداشت، سلامت خود را در معرض خطر و تهدید قرار دهیم.

رئیس نظام پزشکی ساوه با تقدیر از زحمات کادر پزشکی و پرستاری در ارائه خدمات به مبتلایان کروناویروس اظهار کرد: حجم بالای مراجعین به مراکز درمانی موجب خستگی و بعضا بیماری کادر پزشکی و پرستاری شده است و متاسفانه تنی چند از پرستاران و پزشکان نیز به دلیل شیوع بیماری و حجم بالای مراجعین، به جمع مبتلایان اضافه شدند و نتیجه آزمایش آنان مثبت است.

وی توضیح داد: از مردم عاجزانه تقاضا داریم برای کاهش حجم مبتلایان و مراجعین به مراکز درمانی و کاسته شدن بار درمانی در بیمارستان ها ضمن رعایت مسائل بهداشتی و با وجود مسائل مالی و معیشتی در خانه بنشینند و کارهای اضافی خود را تعطیل نمایند تا پیک شیوع کاهش یابد.

وی گفت: بخشی از گروه پزشکی، پرستاری و آزمایشگاهی شهرستان به دلیل درگیری با بیماران کرونایی مبتلا شده اند. بیش از 15 نفر از اعضای کادر پزشکی شهرستان کرونایی شده و در بیمارستان یا منزل در قرنطینه هستند و تعطیلی بعضی مطب های پزشکان به دلیل ابتلا به ویروس کروناست.

دکتر میران زاده توضیح داد: چنانچه آمار شیوع کاهش یابد و مردم مسائل بهداشتی را رعایت نمایند قطعا با گرم شدن هوا شاهد فروکش کردن این بیماری خواهیم بود. اگر میزان تردد مردم در سطح شهر به شکل فعلی باشد قطعا با روزهای بحرانی تری روبرو خواهیم شد چرا که حضور مردم در جامعه همچنان ادامه دارد و از حجم ترددها خیلی کاسته نشده است.

وی خواهان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم به وسیله رسانه ها و ابزارهای اطلاع رسانی شد و اضافه کرد: مردم باید به خوبی پیغام های بهداشتی را بشنوند و بپذیرند که تردد در جامعه تهدیدی برای سلامت آنان است و امروز مهمترین مسئله حفظ جان مردم است.

به گفته این پزشک اگر مردم هشدارهای بهداشتی را جدی نگیرند و شیوع این بیماری را شوخی تلقی نمایند روزهای دشوارتری در میزان شیوع، ابتلا و آمار بالای مرگ ومیر در پیش رو خواهیم داشت و معلوم نیست که ظرفیت بیمارستان ها جوابگوی مراجعین باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21772

به "کرونا از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک تر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا از آنچه فکر می کنید به شما نزدیک تر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید