کاراکاس: تحریم آمریکا، تروریسم مالی علیه مردم ونزوئلا است

به گزارش بلاگ پو، وزارت خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه ای فرمان اخیر ترامپ در مورد مسدود کردن تمامی دارایی های دولت کاراکاس را تروریسم مالی علیه مردم این کشور توصیف کرد.

کاراکاس: تحریم آمریکا، تروریسم مالی علیه مردم ونزوئلا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه ونزوئلا روز گذشته (سه شنبه) به وقت محلی، فرمان اجرایی جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مسدود کردن تمامی دارایی های دولت کاراکاس را یک حمله جدید و جدی توصیف کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، وزات خارجه ونزوئلا با صدور بیانیه ای، خاطرنشان کرد: تحریم های جدیدی که دولت دونالد ترامپ تحمیل نموده است، جدیدترین مجموعه از اقدامات خودسرانه تروریسم اقتصادی علیه مردم ونزوئلا است.

این بیانیه ادامه می دهد: واشنگتن یک فرمان اجرایی دیگر با هدف رسمیت بخشیدن به تحریم مجرمانه اقتصادی، اقتصادی و تجاری صادر کرد که این تحریم ها از قبل نیز در حال انجام بود و در سالهای اخیر، لطمه شدیدی به جامعه ونزوئلا وارد آورده است.

وزارت خارجه ونزوئلا توضیح داد: نخبگان سیاسی در آمریکا در صدد هستند تا به تحریم تمامی املاک و دارایی های متعلق به دولت ونزوئلا وضعیت حقوقی بدهند.

این بیانیه در مورد هدف تحریم های جدید ترامپ علیه ونزوئلا تأکید کرد که واشنگتن امیدوار است با اعمال فشارهای اقتصادی، میزان نارضایتی را در میان مردم ونزوئلا به اندازه ای افزایش دهد که در نهایت به سرنگونی دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا منتهی گردد.

وزارت خارجه ونزوئلا با اشاره به این موارد ادامه داد: واضح است که دولت آمریکا و همپیمانان این کشور به وسیله اقدامات مداخله جویانه جدید خود بر شکست گفت وگوهای سیاسی در ونزوئلا سرمایه گذاری و شرط بندی می نمایند.

با اینحال، وزارت خارجه ونزوئلا تأکید کرد که علیرغم تحریم های آمریکا، دولت ونزوئلا خواهان ادامه گفت وگوها با مخالفان این کشور است و مادورو بر درخواست خود مبنی بر حفظ اتحاد میان تمامی بخش های ونزوئلا به منظور مقابله با این مرحله جدید از تروریسم اقتصادی و سیاسی تأکید می نماید.

وزارت خارجه ونزوئلا در سرانجام، تأکید کرد که فرمان جدید ترامپ علیه دولت ونزوئلا، در تناقض با اصول و قوانین.....منشور سازمان ملل است.

ترامپ روز دوشنبه هفته جاری، در ادامه فشارها برای خلع نیکلاس مادورو از قدرت، تمامی دارایی های دولت ونزوئلا در آمریکا را مسدود کرد.

جدیدترین اقدام ترامپ، نه تنها شرکت های آمریکایی را از تعامل با دولت ونزوئلا منع می نماید بلکه باب وضع تحریم های احتاقتصادی علیه شرکت ها و افراد خارجی را که به دولت کاراکاس یاری می نمایند، نیز باز می نماید.

جدیدترین اقدام ترامپ، نه تنها شرکت های آمریکایی را از تعامل با دولت ونزوئلا منع می نماید بلکه باب وضع تحریم های احتاقتصادی علیه شرکت ها و افراد خارجی را که به دولت کاراکاس یاری می نمایند، نیز باز می نماید.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور سوم بهمن ماه سال گذشته در اقدامی غیرقانونی خوان گوآیدو، رهبر شورای ملی ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجددا به ریاست جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی خاطرنشان کردند.

به نوشته رسانه های آمریکایی، کاخ سفید هنگام اعلام به رسمیت شناختن گوآیدو انتظار داشته وی ظرف تنها چند روز رسما مادورو را کنار بزند و نظامیان را نیز با خود همراه کند. با گذشت چند ماه، این سناریو عملا شکست خورده و کوشش های واشنگتن برای ترغیب نظامیان به حمایت از گوآیدو ناکام مانده است.(جزئیات بیشتر)

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9944

به "کاراکاس: تحریم آمریکا، تروریسم مالی علیه مردم ونزوئلا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاراکاس: تحریم آمریکا، تروریسم مالی علیه مردم ونزوئلا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید