چهره های هنرمند سال 2019 از نگاه مجله تایم

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران - ترجمه از محمد کاملان: مجله تایم سالانه برترین چهره های سال را انتخاب می نماید و در سال 2019 نیز شاهد فهرستی از چهره های برتر این سال هستیم. این فهرست، چهره های منتخب را در دسته بندی های متفاوتی معرفی نموده است و در این قسمت می خواهیم با هم نگاهی به دسته بندی چهره های هنرمند در سال 2019 از دید مجله تایم داشته باشیم.

چهره های هنرمند سال 2019 از نگاه مجله تایم

دواین جانسون

این ستاره همواره خنده روی هالیوودی که سابقه درخشانی در مسابقات کشتی کج نیز دارد، یکی از معروف ترین چهره های جهانی هالیوود در چند سال اخیر است و به به رغم اینکه تنها بیست سال در هالیوود حضور دارد باز هم کارنامه پر و پیمانی برای خودش دست و پا نموده و چیزی نزدیک به 40 فیلم و مجموعه تلویزیونی را در فهرست آثار دواین جانسون مشاهده می کنیم.

این آمار از تلاش و فعالیت زیاد دواین حکایت دارد و همکاران و دوستانش نیز همواره به سخت کوشی او اعتراف نموده اند. افرادی که با دواین جانسون در پروژه های سینمایی و تلویزیونی همکاری داشته اند مدعی هستند دواین در طول روز سعی می نماید تا 100 درصد از نیروی خود را صرف کار هایی که در حین انجام آن ها است کند. تلاش و تلاش دواین نتیجه بخش بوده و این روز ها به یکی از پول سازترین چهره های هالیوود تبدیل شده است.

جالب است بدانید گزارش شده که دواین جانسون سالانه چیزی نزدیک به 124 میلیون دلار درآمد دارد و از لحاظ درآمد در مقام پنجم سلبریتی های ثروتمند جهان نهاده شده است. جالب تر اینکه دواین جانسون در سال 2016 بیان کرد که محتمل است در سال 2024 نامزد ریاست جمهوری آمریکا شود و با توجه به هوادارانی که در شبکه های اجتماعی او را دنبال می نمایند، هیچ بعید نیست روزی دواین جانسون را بر کرسی ریاست جمهوری آمریکا ببینیم.

رجینا کینگ

رجینا (REGINA KING) اولین بار در سریال تلویزیونی 227 در سال 1985 ایفای نقش کرد و نقش آفرینی خوب او باعث شد تا سال 1990 شاهد پخش فصل های بعدی این سریال باشیم، از آن موقع به بعد ریجنا در چیزی نزدیک به 50 فیلم و مجموعه تلویزیونی حضور پیدا نموده است. ریجا در کارگردانی نیز دست دارد و 11 قسمت از سریال های مختلف را کارگردانی نموده.

حضور مستمر ریجنا در جهانی هالیوود، دستاور های زیادی نیز برای او به همراه داشته که در این زمینه می توان به جایزه گلدن گلاب اشاره نمود. ریجنا برای بازی در فیلم اگر خیابان بِیل می توانست حرف بزند (If Beale Street Could Talk)، جایزه اسکار بهترین بازیگر زن مکمل را نیز از آن خود کرد. رجینا در سال 1971 در سینسیناتی زاده شد و پدرش مهندس برق و مادرش معلم است، او خواهری نیز با نام رینا کینگ دارد که رینا نیز مدتی به حرفه بازیگری مشغول بود.

دریافت جایزه اسکار در سال 2018 و انتخاب رجینا در فهرست 100 چهره برتر سال 2019 از این امر حکایت دارد که ریجنا در اوج پیروزیت و شهرت است و با این حساب انتظار داریم در سال های بعد نیز آثار برجسته ای را از رجینا کینگ ببینیم.

خالید رابینسون

خالد دونل رابینسون (Khalid Donnel Robinson) را در صحنه های موسیقی با نام هنری خالید (KHALID)، می شناسیم. وی خواننده و ترانه سرایی آفریقایی تبار است که در آمریکا فعالیت می نماید. خالید در سال 2016 اولین تک آهنگ خود را با نام مکان (Location)، اجرا کرد و این ترانه به سرعت به یکی از آهنگ های پرفروش 2016 تبدیل شد و در جدول 100 ترانه برتر آمریکا، در مقام 16 جای گرفت. مدتی بعد نیز در سال 2017 شاهد انتشار اولین آلبوم او با نام نوجوان آمریکایی (American Teen)، بودیم. در سال 2018 نیز خالید ترانه عشق دروغ می گوید (Love Lies) را اجرا کرد و این ترانه به سرعت در میان 10 آهنگ برتر جدول ترانه های پرفروش آمریکا نهاده شد.

جالب است بدانید خالید تمام این دستاورد ها را در سن و سال بسیار کم بدست آورده و در حال حاضر تنها 21 سال دارد. خالید در سال 1998 در جورجیا آمریکا به دنیا آمد و کودکی خود را در ایالت های مختلفی گذراند. از آنجایی که مادر خالید در ارتش خدمت می کرد و به مدت 6 سال برای ماموریت به آلمان فرستاده شده بود، خالید نیز به همراه مادرش شش سال از عمرش را در آلمان سپری کرد. استعداد خالید در ترانه سرایی و موسیقی در دبیرستان شکوفا شد و پیروزیت های او در خوانندگی باعث شده تا 4 تور بزرگ موسیقی را تاکنون اجرا نموده باشد.

خالید در حال حاضر نزدیک به 6 میلیون دلار ثروت و دارایی دارد و با توجه به سن و سال کمش انتظار داریم در آینده بیشتر از این خواننده جوان و خوش آیندهه بشنویم.

امیلیا کلارک

کسی را سراغ نداریم که دنریس تارگرین را در مجموعه تلویزیونی بازی تاج و تخت نشناسد، امیلیا کلارک تجربه نه چندان خوبی از بازیگری در سینما و تلویزیون نداشت، اما حضور او در نقش دنریس تارگرین به اندازه ای جذاب و تحسین برانگیز بود که توانست جایزه امی را در سال 2011 برای بازی در نقش مکمل زن در سریال بازی تاج و تخت را از آن خود کند.

امیلیا کلارک در فیلم من پیش از تو نیز بازی نموده و اگر اهل کتاب خوانی باشید حتماً به خوبی درجریان هستید که این فیلم از کتابی با همین نام اقتباس شده و این کتاب یکی از پرفروش ترین کتاب های چند سال اخیر در ایران است. امیلیا کلارک که زاده و بزرگ شده انگلستان است و 32 سال سن دارد چندین بار از جانب مجله های مختلف به عنوان زیباترین زن جهان شناخته شده و مطمئن هستیم انتخاب او در فهرست 100 چهره برتر سال 2019 از جانب مجله تایم، انتخاب شایسته ای بوده است.

همان گونه که حتماً در جریان هستید سریال بازی تاج و تخت به خاتمه خودش نزدیک می شود و بدون شک پس از اتمام این سریال، امیلیا کلارک فرصت های بیشتری برای ایفای نقش در جهانی سینما و تلویزیون پیدا خواهد نمود. به این ترتیب امیدواریم ستاره اقبال امیلیا کلارک با خاتمه سریال بازی تاج و تخت غروب نکند و در آینده نیز همچنان شاهد درخشش این چهره سرشناس و زیبارو باشیم.

گروه بی. تی. اس

گروه بی. تی. اس که با نام های دیگری مانند پسران ضدگلوله نیز در جهانی موسیقی شناخته می شود از هفت پسر خوش تیپ کره ای تشکیل شده که در چند سال اخیر نه تنها بازار موسیقی آسیا را به تسخیر خود در آورده اند، بلکه ترانه های این گروه در جدول های موسیقی آمریکا و اروپا نیز رتبه های قابل قبولی دارد.

اعضای این گروه را جی هوپ، شوگا، جانگ کوک، وی، جین، جیمین و آر. ام تشکیل می دهند و این جوان ها کار خودشان را در سال 2013 با انتشار ترانه دیگر رؤیا بسه (No More Dream)، آغاز کردند. آلبوم اول این گروه در سال های 2013 و 2014 فروش نسبتاً خوبی داشت، اما آلبوم دوم این گروه با نام بال ها (Wings)، گروه بی. تی. اس را به پیروزیت زیادی رساند. این آلبوم در رتبه 26 در جدول ترانه های پرفروش آمریکا نهاده شد و بیشتر از 1.5 میلیون نسخه از آن به فروش رسید.

جالب است بدانید اعضای گروه بی. تی. اس پیروزیت خود را مدیون شبکه های اجتماعی هستند و اعضای این گروه از هر فرصتی برای حضور در شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند.

محبوبیت بی. تی. اس کار را به جایی رساند که مون جه این (moon jae in)، رئیس جمهور کره جنوبی با نگارش نامه ای، رسما از پیروزیت های این گروه تقدیر کرد. به این ترتیب کاملاً طبیعی به نظر می رسد که این محوبیت چشم مجله تایم را نیز گرفته باشد و شاهد حضور نام گروه بی. تی. اس در میان برترین چهره های سال 2019 باشیم.

بری لارسون

بری لارسون (BRIE LARSON) ممکن است نسبت به دیگر هنرپیشه هایی زنی که جایزه های مهمی مانند اسکار یا گلدن گلوب را از آن خود نموده اند، سن و سال زیادی نداشته باشد، اما همان گونه که حتماً می دانید سن و سال تنها عدد و رقم است و بری ثابت نموده که در سن کم نیز می توان معتبرترین جایزه های جهانی سینما را از آن خود کرد.

برای اثبات شایستگی حضور نام بری لارسون در فهرست برترین چهره های 2019 مجله تایم کافی است به جایزه اسکار او برای بازی در فیلم اتاق (Room)، اشاره کنیم. بازی چشمگیر بری لارسون در این فیلم باعث شد تا در کنار جایزه اسکار، جایزه های گلدن گلوب و بفتا را نیز از آن خود کند. اگر اهل فیلم های ابرقهرمانی باشید به احتمال زیاد در جریان هستید که بری لارسون در فیلم های کاپیتان مارول و انتقام جویان: خاتمه بازی نیز حضور دارد.

جالب است بدانید داستان حضور بری لارسون در جلوی دوربین به سال ها پیش باز می شود و اولین هنرنمایی او مربوط به بازی در یک مجموعه کمدی در سال 1998 است. در سال 2001 نیز بری لارسون در سریال کمدی بزرگ کردن بابا ایفای نقش کرد، او در آن موقع تنها 12 سال سن داشت. ستاره بری لارسون با بازی در فیلم اسکات پیلگریم در برابر جهان (Scott Pilgrim vs. the World)، محصول سال 2010، درخشید و تاکنون نزدیک به 20 اثر بلند سینمایی را در کارنامه بری لارسون شاهد هستیم.

چیپ و جوانا گینس

چیپ و جوانا گینس برای حضور در برنامه تلویزیونی Fixer Upper، شهرت زیادی به دست آوردند، این برنامه به تغییر دکوراسیون و طراحی منزل اشاره می نماید و از آنجایی که به سبک سریال های واقع گرایانه (Reality TV)، ساخته شده، جذابیت زیادی برای مخاطب دارد و پخش آن از سال 2013 آغاز شد و آخرین قسمت از فصل پنجم این برنامه را در سال 2018 شاهد بودیم.

جوانا گینس متولد تگزاس آمریکا است و مادرش ریشه ای ژاپنی دارد، پدر نیز از تبار آلمانی و لبانی است و در سال 2003 با چیپ گینس ازدواج کرد. ماحصل این ازدواج 5 فرزند است و مدتی است که فروشگاه آنلاینی با نام مگنولیا را به راه انداخته اند، در این فروشگاه خدمات دکوراسیون منزل به مشتریان ارائه می شود.

چیپ و جوانا گینس علاقه زیادی با ایجاد تغییر در سبک زندگی مردم و همچنین راحت تر کردن زندگی به وسیله چیدمان و دکوراسیون منزل دارند و در یکی از قسمت های برنامه Fixer Upper نیز این دو طراح، تمامی قسمت های منزلی که دو کودک با جایگاه چرخ دار در آن سکونت داشتند را برای دسترسی راحت این کودک ها با چیدمانی جدید مرتب کردند تا بچه ها از روی جایگاه چرخ دار، مسئله ای با تعامل با لوازم منزل نداشته باشند.

آریانا گرانده

آریانا گرانده بوترا (Ariana Grande Butera)، که در صحنه های موسیقی او را با نام آریانا گرانده می شناسیم، وقتی تنها 14 سال داشت، در سال 2008 اولین نمایش خود را در تئاتر برادوی اجرا کرد، پس از اجرای پیروز این نقش، به او برای بازی در مجموعه تلویزیونی ویکتوریوس (Victorious)، پیشنهاد شد و مدتی بعد نیز به جهانی موسیقی راه پیدا کرد و این روز ها به یکی از پرهوادارترین سلبریتی ها در شبکه های اجتماعی با 152 میلیون دنبال نماینده، تبدیل شده است.

آریانا گرانده که از سمت مادر، تباری ایتالیایی دارد، در کنار تحصیل، به اجرای موسیقی نیز می پرداخت و اولین آلبوم او در سال 2013 منتشر شد و این آلبوم در رتبه اول ترانه های پرفروش آمریکا نهاده شد. دومین آلبوم آریانا گرانده در سال 2014 منتشر شد و این آلبوم نیز صدر جدول ترانه های موسیقی آمریکا را تصاحب کرد.

آریانا که تنها 25 سال دارد، افتخار های زیادی در جهانی موسیقی را از آن خود نموده و انتخاب او از جانب مجله تایم در سال 2019 نیز از آینده ای درخشان تر برای آریانا گرانده خبر می دهد.

ماهرشالا علی

ماهرشالا از سال 2001 حضوری فعال در هالیوود داشت و زحمات او دست آخر نتیجه داد و نقش چشمگیر او در فیلم مهتاب، محصول 2016، جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را برای ماهرشالا علی به دنبال داشت.

خوشبختانه بخت با ماهرشالا یار بود و برای بازی در فیلم کتاب سبز، محصول 2018 نیز توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مکمل مرد را از آن خود کند، جالب است بدانید ماهرشالا علی ابتدا مسیحی بود، اما در سال 1999 به دین اسلام گروید، جالب تر اینکه او اولین هنرپیشه مسلمان سیاه پوستی است که اسکار را از آن خود نموده است.

ماهرشالا از آن دسته سلبریتی هایی است که در برابر ظلم دولت آمریکا ساکت ننشسته و از هر فرصتی برای گله گذاری از عملکرد آمریکا در مقابل مسلمان ها استفاده می نماید. ماهرشالا علی که بازی اخیر او در سومین فصل از سریال گارآگاهان حقیقی (True Detective) نیز نقد های بسیار مثبتی دریافت نموده است دستی در موسیقی نیز دارد و در سال 2007 شاهد انتشار آلبومی از جانب او بودیم. ماهرشالا در حدود 40 اثر بلند سینمایی و تلویزیونی در کارنامه اش دارد و با توجه به پیروزیت هایی که در چند سال اخیر بدست آورده، امیدواریم در سال های آینده نیز بیشتر از این هنرپیشه مسلمان بشنویم.

گلن کلوز

گلن کروز از آن دسته هنرپیشه هایی پرتلاشی است که 34 اثر سینمایی و تلویزیونی را در کارنامه اش شاهد هستیم و باتوجه به اینکه بیشتر از 70 سال سن دارد، هنوز هم زیبارو و پرکار است. گلن کلوز سه بار جایزه گلدن گلاب را از آن خود نموده و 7 بار هم نامزد جایزه اسکار شده، اما تاکنون افتخار دریافت این جایزه را نداشته است.

گلن کار حرفه ای خود را از سال 1974 و در صحنه های تئاتر آغاز کرد و مدتی بعد نیز راهی سینما شد، این بازیگر کهنه کار که تاکنون 3 بار ازدواج نموده و هر 3 ازدواج او نیز به جدایی ختم شده اند، یک دختر دارد که دخترش نیز مشغول به حرفه بازیگری است. گلن کلوز در کنار بازیگری، علاقه زیادی به تجارت دارد و همین امر باعث شده تا شاهد فعالیت های مختلف مالی از جانب او باشیم که در این زمینه می توان به شرکت فیلمسازی تریلیوم پروداکشنز (Trilium Productions) اشاره نمود.

در کنار تمامی این موارد، گلن کلوز به عنوان سلبریتی شناخته می شود که فعالیت های مهمی در امور خیریه نیز دارد و یکی از هواداران سرسخت سلامت حیوانات و محیط زیست است.

با توجه به سن و سالی که گلن کلوز دارد بعید می دانیم در آینده بختی برای تصاحب اسکار پیدا کند و چه بسا حضور وی در فهرست 100 شخصیت برتر سال 2019 یکی از آخرین دستاورد های این بازیگر کهنه کار هالیوودی باشد.

رامی ملک

اگر اخبار جهانی سینما را دنبال می کنید حتماً به خوبی می دانید که سال 2019، سال رامی ملک بود و در این سال رامی ملک توانست افتخار دریافت جایزه اسکار را برای فیلم حماسه کولی (Bohemian Rhapsody) از آن خود کند. از قرار معلوم قطار پیروزیت رامی ملک به همین راحتی ها متوقف نمی شود و به همین دلیل شاهد حضور نام او در فهرست 100 شخصیت برتر تایم در سال 2019 نیز هستیم.

همان گونه که از نام رامی ملک پیدا است رگ و ریشه ای مصری دارد و بزرگ شده آمریکا است، این هنرپیشه پیروز اولین بار در سال 2004 در جلوی دوربین حاضر شد و در فیلم شبی در موزه، نقش یک فرعون مصری را بازی کرد. مدتی بعد نیز در سال 2004 در سریال اقیانوس آرام به کارگردانی استیون اسپیلبرگ نقش آفرینی چشمگیری داشت و توانست راه پیروزیت را پیدا کند. در نهایت نیز رامی ملک را در قسمت دوم فیلم سپیده دم شاهد بودیم.

رامی ملک با بازی در سریال آقای ربات، بازیگری خود را به اوج رساند و نقش جوانی را ایفا کرد که دچار اختلال اضطراب اجتماعی بود. بازی خیره نماینده رامی ملک در فصل دوم این سریال، جایزه امی را برای وی به دنبال داشت. رامی ملک در حین بازی در فیلم حماسه کولی، با لوسی بوینتون وارد رابطه شد و اگر این رابطه به ازدواج ختم شود می توان گفت سال 2019 یکی از بهترین سال های زندگی رامی ملک بوده است.

لوچیتا هارتادو

لوچیتا (Luchita Hurtado) بانوی نقاش سالخورده ای است که در سانتامونیکای کالیفرنیا اقامت دارد و اوایل زندگی خود را در دهه 40 به طراحی لباس و پوشاک اختصاص داد، در نهایت نیز به سان فرانسیسکو مهاجرت کرد و با تلاش بیشتری مشغول به نقاشی شد.

لوچیتا از آن دسته نقاشانی است که کار های او همواره مورد توجه دیگر هنرمندان نهاده شده و علاقه زیادی به ترسیم فرهنگ و زندگی گذشتگان دارد. تابلو های لوچیتا در نمایشگاه های مهمی در کشور های مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است. سومین همسر لوچیتا هارتادو نقاش بود و پسر لوچیتا نیز راه مادرش را دنبال نموده و در جهانی هنر و ادبیات مشغول است. لوچیتا در کنار نقاشی، دستی در عکاسی نیز دارد و گاهی اوقات شعر می گوید. او یک فعال اجتماعی است که انسان ها در مقابل زمین مسئول می داند و به همین دلیل تلاش های زیادی برای حفظ زمین انجام داده است.

لوچیتا نزدیک به 80 سال است که نقاشی می کشد و به رغم اینکه این روز ها سن و سالی از او گذشته، اما هنوز هم نقاشی را کنار نگذاشته و در سن 98 سالگی توانسته نظر جامعه هنری جهانی را جلب کند و شاهد حضور نام او در فهرست 100 چهره برتر سال مجله تایمز هستیم.

اوزونا

اوزونا (OZUNA) خواننده ای پرتوریکویی است که این روز ها هواداران زیادی پیدا نموده، دو در سبک های پاپ لاتین و رگی تون می خواند و ترانه های او جایزه های مختلفی را برایش به ارمغان آورده است. جالب است بدانید ازونا به عنوان خواننده ای شناخته می شود که ویدئو های او تاکنون بیشتر از 1 میلیارد بار در یوتیوب دیده شده اند.

این خواننده جوان و خوش آیندهه در شهر سن خوان (San Juan)، در پورتوریکو به جهان آمده و همانند بسیاری دیگر از خواننده ها در خانواده ای فقیر و مستمند کودکی خود را گذراند، در زمانی که اوزونا تنها 3 سال بیشتر نداشت، پدرش در یک درگیری مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و در فقر و بدبختی توسط مادربزرگ پدری اش بزرگ می شود. در نهایت نیز در سال 2010 راهی نیویورک می شود و سلانه سلانه راه خود را به جهانی موسیقی باز می نماید.

اولین تک آهنگ اوزونا در سال 2016 در مقام 22 جدول بهترین ترانه های لاتین قرار میگیرد و علاقه او به آهنگ های لاتین باعث شده تا ازونا اجرا های زیادی در کشور های آمریکای جنوبی داشته باشد. انتخاب ازونا از جانب مجله تایم به عنوان یکی از 100 چهره برتر سال 2019 بدون شک راه های بیشتری را پیش روی این خواننده جوان 27 ساله قرار می دهد و باید دید این خواننده محبوب، تا چه اندازه قادر خواهد بود نام خودش را در جهانی پررقابت موسیقی لاتین بالا ببرد.

دریم حمپتن

دریم (dream hampton)، کارگردان و نویسنده ای اهل دیترویت است و آخرین کار او مستندی با نام بقای آر. کلی (Surviving R. Kelly) است که به حواشی زندگی رپر معروف، آر. کلی، می پردازد. این مستندات جنبه های مختلفی از زندگی آر. کلی را نشان داد و به همین دلیل نیز بیشتر از چیزی که انتظار می رفت هوادار پیدا کرد. دریم حمپتن در سال 1971 در شهر میشیگان زاده شد و در دانشگاه نیویورک تحصیل کرد و تحصیلاتش را در مدرسه هنر های تیش (Tisch School Of the Arts) ادامه داد.

دریم حمپتن در کنار علاقه به ساخت فیلم های مستند، دستی در نویسندگی هم دارد و مدتی ویراستار مجله د سورس (The Source)، بود. بیشتر تجربه های نویسندگی و روزنامه نگاری دریم حمپتن به حوزه موسیقی سبک هیپ هاپ مربوط می شود. اولین فیلم کوتاه دریم حمپتن با اسم من علی هستم، (I am Ali)، در فستیوال فیلم ساندنس در سال 2002 حضور پیدا کرد و برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه از این جشنواره شد.

دریم به ساخت موزیک ویدئو برای خواننده های مختلف نیز علاقه نشان داده و چندین کتاب و مقاله را در کارنامه اش دارد.

ریچارد مدن

راب استارک جهانی بازی های تاج و تخت زاده 18 ژوئن سال 1986 است، این جوان خوش تیپ 32 ساله اسکاتلندی در کنار بازی های تارج و تخت، تجربه حضور پیروزی در سریال مدیچی: اربابان فلورانس (Medici: Master of Florence) دارد و در نسخه ای جدید از فیلم سیندرلا نیز بازی نموده است.

ریچارد مدن پس از اینکه نقش او در سریال بازی های تاج و تخت به خاتمه رسید در مجموعه تلویزیونی مهیج محافظ (Body Guard)، محصول سال 2018 حاضر شد. این سریال به پربیننده ترین سریال شبکه بی. بی. سی تبدیل شد و به ریچارد مدن یاری کرد تا زیر سایه سریال بازی های تاج و تخت قرار نگیرد و اسم و رسم بهتری برای خودش در جهانی فیلم و سریال دست و پا کند.

ریچارد مدن نزدیک به 25 فیلم و مجموعه تلویزیونی را در کارنامه اش دارد و از آن دسته هنرپیشه هایی است که علاقه زیادی به تئاتر دارد و در حدود 10 تئاتر معتبر را از ریچارد مدن شاهد بودیم. جالب است بدانید به رغم اینکه ریچارد مدن ظاهری آرام و با اعتماد به نفس دارد، در زندگی شخصی، فردی بسیار با انضباط و سخت گیر است و بدون شک همین انضباط باعث شده تا ریچارد مدن به یکی از چهره های تاثیرگذار در فهرست مجله تایم در سال 2019 تبدیل شود.

یالیتزا آپاریچیو

یالیتزا (YALITZA APARICIO) را بیشتر با فیلم درام رما (Roma)، می شناسیم، اگر این فیلم را دیده باشید بدون شک شما هم با ما هم عقیده هستید که یالیتزا در این فیلم ایفای نقش چشمگیری داشت. هنرنمایی او در فیلم رما نامزدی جایزه اسکار را برای این هنرپیشه تازه کار به ارمغان آورد.

یالیتزا زاده 11 دسامبر سال 1993 در شهر تلاکسیکائو (Tlaxiaco)، در کشور مکزیک است و به رغم اینکه در مکزیک بزرگ شده، اما به لهجه های محلی این کشور تسلط ندارد و برای همین امر، جهت بازی در فیلم رما مجبور شد تا دوره ای را برای فراگیری زبان محلی مکزیکی پست سر بگذارد. مادر یالیتزا خدمتکار بود و فرزندش را به تن هایی بزرگ کرد، همین امر باعث شد تا یالیتزا تحصیلات عالیه ای نداشته باشد.

جالب اینجاست که یالیتزا آپاریچیو به غیر فیلم رما، اثر درخشان دیگری را در کارنامه اش ندارد، اما افتخار های این فیلم به اندازه ای بود که کارشناسان مجله تایم او را در فهرست چهره های تاثیرگذار سال 2019 قرار دهند. بد نیست بدانید تصویر یالیتزا در جلد نسخه ژانویه 2019 مجله ووگ مکزیک (Vogue México)، نیز به نمایش درآمد.

کلر وایت کلر

کلر (Clare Waight Keller)، طراح لباس بریتانیایی است که در سال 1970 به دنیا آمده و دوران تحصیل اش را نیز در رشته مد و طراحی به خاتمه رساند. کلر وایت کلر پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی از انگلستان به نیویورک رفت و در برند کالوین کلین مشغول به کار شد، مدتی بعد نیز روانه برند رالف لورن شد و در سال 2000 به درخواست تام فورد، به استخدام برند گوچی درآمد.

طراحی های کلر در برند های معتبر، جایزه های مختلفی را نیز برای او به دنبال داشت و پس از اینکه کلر وایت کلر، سکوی پیروزیت را در جهانی مد و پوشاک در آمریکا از آن خود پیدا کرد، تجربه هایی که از حضور در برند های معتبر بدست آورده بود را به اروپا برد و در برند کلوئی برای خودش شغل خوبی دست و پا کرد.

کلر طراحی های زیادی برای سلبریتی ها انجام داده که در این زمینه می توان به طراحی لباس عروسی مگان مارکل، در مراسم ازدواج او با پرنس هری در سال 2018 اشاره نمود. کلر با یک مهندس ساختمان ازدواج نموده و 3 فرزند دارد. کارشناسان صنعت مد، سبک طراحی لباس کلر وایت کلر را خاص و جذاب می دانند و معتقد هستند او به جای اینکه به طراحی لباس از نمای بیرون توجه داشته باشد، نگاهی داخلی و عمیق به لباس و پوشاک دارد و همین امر نیز باعث پیروزیت این طراح 49 ساله انگلیسی شده است.

در این قسمت به خاتمه فهرست چهره های هنرمند سال 2019 از دید مجله تایم رسیدیم، پیشنهاد می کنیم اگر اطلاعات جالبی از اعضای این فهرست دارید، این اطلاعات سودمند را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: time

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: برترین ها
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8104

به "چهره های هنرمند سال 2019 از نگاه مجله تایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهره های هنرمند سال 2019 از نگاه مجله تایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید