پیگیر افزایش 2 برابری کارانه بهورزان هستیم

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/همدان نماینده مردم اسدآباد مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیر تأمین اعتبار برای افزایش دو برابری حق کارانه بهورزان در سالجاری هستیم.

پیگیر افزایش 2 برابری کارانه بهورزان هستیم

به گزارش خبرنگاران، اکبر رنجبر زاده در جمع بهورزان شهرستان اسدآباد، بهورزان را سفیران خط مقدم در عرصه سلامت دانست و اظهار کرد: کاهش مرگ و میر بچه ها زیر یک سال و زیر پنج سال و نیز کاهش مرگ میر مادران باردار از خدمت صادقانه بهورزان نشأت می گیرد.

وی با اشاره به سقف پایین اضافه کاری بهورزان افزود: در جلسه اخیر با وزیر بهداشت در این جلسه اعتباری برای پرداخت کارانه نیروهای دانشکده علوم پزشکی شهرستان دریافت شد.

رنجبرزاده در ادامه با بیان اینکه به زودی با پیگیری های اجرا شده بخشی از مطالبات بازنشستگان پرداخت خواهد شد، از هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی شهرستان خواست تا پرداخت های بهورزان و پرسنل دانشکده را افزایش دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اسدآباد نیز شرح داد: در دهه های گذشته افتخارات زیادی در سیستم بهداشتی کشور داشتیم که یکی از کلیدی ترین زنجیره های این موفقیت، بهورزان تلاشگری بودند که در شبکه های بهداشتی به ارائه خدمت پرداختند و استقرار شبکه های بهداشتی در کشور باعث افتخار ما در منطقه و جهان شد.

دکتر بهنام رضا مخصوصی اظهار داشت: بنیادی ترین رکن نظام سلامت شما، بهورزان زن و مردی هستید که در محروم ترین شرایط کاری و در راستای ارتقای سلامت مردم منطقه خود تلاش می کنید و وظایف سنگینی برعهده دارید که ارتقای سلامت روستائیان، واکسیناسیون، انجام مراقبت های زنان باردار و بچه ها و سالمندان، پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر و شناسایی جمعیت روستایی از عمده ترین آنها است.

وی ادامه داد: این وظایف مهم و خطیر، توجه جدی به مسائلی که نظام سلامت با آن روبرو است را می طلبد که از آن جمله می توان به بیماری های واگیر و غیرواگیر، مسائل اجتماعی، بیماری های مزمن و صعب العلاج و مشارکت بین بخشی برای رفع این مسائل اشاره کرد و در مرحله دوم طرح تحول سلامت مقوله بهداشت مورد توجه جدی قرار گرفته و این مهم نویدی برای ماست تا گام های محکم تر و استوارتری را در عرصه بهداشت و سلامت برداریم.

مخصوصی با بیان اینکه بهورز یک فرد روستایی است که به واسطه آموزش هایی که دریافت کرده توانسته است در عرصه سلامت نقش آفرین باشد و دستاوردهای ارزشمندی را ایفا کند، گفت: بهورزان از برندهای شاخص سلامت ایران هستند و بی شک کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان، افزایش امید به زندگی و کنترل بیماری های واگیر بخشی از دستاوردهای بهورزان در نظام سلامت بوده و اگر امروز بیش از یک دهه است که شاهد حتی یک مورد فلج اطفال در کشور نیستیم، بخشی از این توفیق ناشی از تلاش بهورزان زحمتکش است.

به گزارش خبرنگاران؛ در این مراسم مسائل معیشتی بهورزان بررسی و ضمن پرداخت معوقات کارانه بیمه روستایی، قول مساعد برای جذب اعتبارات توسط نماینده و بهینه کردن پرداخت ها توسط رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد و ارائه تسهیلات مناسب با تخفیفات ویژه برای سفرهای زیارتی به صورت بسته های فرهنگی داده شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14671

به "پیگیر افزایش 2 برابری کارانه بهورزان هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیر افزایش 2 برابری کارانه بهورزان هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید