پهپاد ترکیه در لیبی ساقط شد

به گزارش بلاگ پو، نیروهای ژنرال خلیفه حفتر مدعی سرنگونی پهپاد ترکیه در لیبی شدند.

پهپاد ترکیه در لیبی ساقط شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش تحت امر ژنرال خلیفه حفتر اعلام نمود که یک فروند پهپاد ساخت ترکیه را در اطراف شهر طرابلس، پایتخت لیبی سرنگون نموده است.

رسانه های لیبی وابسته به این ژنرال مدعی شدند که پدافند هوایی ارتش ملی لیبی این پهپاد را در محور عین زاره هدف قرار داده و ساقط نموده است.

نیروهای خلیفه حفتر طی ماه های گذشته بارها ادعا نموده اند که پهپادهای ساخت ترکیه را که در اختیار دولت وفاق ملی قرار گرفته، هدف قرار داده است.

ترکیه چند ماه پیش در اوج درگیری های نیروهای حفتر با دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فایز السراج، بیش از ده فروند پهپاد از نوع بیرق دار را به این دولت ارسال کرد. علاوه بر این، چند کشتی ترکیه حامل خودروهای زرهی و تسلیحات نظامی در اختیار دولت وفاق ملی قرار گرفته تا از آن ها در برابر حملات ارتش حفتر به لیبی استفاده گردد.

این یاری های نظامی ترکیه بعد از آن شروع شد که عربستان سعودی، مصر و امارات از ژنرال حفتر حمایت سیاسی و نظامی کردند تا مقر دولت وفاق ملی لیبی را تصرف کند.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18728

به "پهپاد ترکیه در لیبی ساقط شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهپاد ترکیه در لیبی ساقط شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید