هکر 16 ساله با 500 فقره کلاهبرداری دستگیر شد

به گزارش بلاگ پو، فرمانده انتظامی البرز گفت: با کوشش ماموران پلیس فتا، هکر 16 ساله با 500 فقره کلاهبرداری اینترنتی در شهرستان ساوجبلاغ این استان دستگیرشدند.

هکر 16 ساله با 500 فقره کلاهبرداری دستگیر شد

به گزارش خبرنگاران سردار عباسعلی محمدیان در گفت و گو با ایرنا گفت: در پی مراجعه فردی به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مبنی براینکه مبلغ 26 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیر مجاز برداشت شده که رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا این شهرستان نهاده شد.

ماموران در آنالیز های اولیه متوجه شدند، وجه اعلامی از حساب مال باخته برداشته شده و پس از چند بار جابه جایی در حساب های مختلف به حساب فردی در یکی از استان های جنوبی کشور واریز شده است که بلافاصله حساب وی مسدود و انجام تحقیقات پلیسی روی این پرونده شروع شد.

سردار محمدیان اضافه کرد: با انجام اقدامات پلیسی معین شد، کلاهبرداری توسط فرزند 16 ساله فردی که صاحبش مقصد نهایی پول های کلاهبرداری بود، اجرا شده که طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیرشد.

متهم با مشاهده مستندات به 500 فقره کلاهبرداری اینترنتی به ارزش 2 میلیارد ریال اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان البرز درخصوص شگرد این کلاهبردار 16 ساله، گفت: متهم با تبلیغات گسترده خرید شارژ ارزان و کانال های دوست یابی در شبکه های اجتماعی و گروه های تلگرامی، کاربران را به صفحات جعلی پرداخت وجه راهنمایی می کرد و پس از سرقت اطلاعات حسابشان اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آن ها می کرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 18326

به "هکر 16 ساله با 500 فقره کلاهبرداری دستگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکر 16 ساله با 500 فقره کلاهبرداری دستگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید