هم اندیشی درآستانه پنجاه سالگی جشنواره رشد

به گزارش بلاگ پو، نخستین هم اندیشی از سلسله نشست های درآستانه پنجاه سالگی جشنواره بین المللی فیلم رشد با دعوت از تمامی دبیران و برگزارکنندگان دوره های قبلی جشنواره برگزار خواهد شد.

هم اندیشی درآستانه پنجاه سالگی جشنواره رشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم رشد، وحید گلستان دبیر چهل و نهمین جشنواره فیلم رشد بر این باور است که جشنواره فیلم رشد به عنوان قدیمی ترین جشنواره سینمایی کشور، یک میراث فرهنگی است ولی متناسب با شیوه ها و ابزارهای آموزشی روز، نیاز به تحول دارد.

او درباره این موضوع بیان نمود که از زمان انتصابش به عنوان دبیر دوره چهل و نهم (امسال)، ایده افزودن بخشی با عنوان در آستانه پنجاه سالگی به جشنواره امسال را دنبال کرده و امیدوار است با برگزاری سلسله نشست هایی با حضور صاحب نظران، هنرمندان، متخصصان آموزش و برگزارکنندگان سال های قبل، بتواند تا زمان برگزاری جشنواره چهل و نهم که امسال از 24 آبان تا 1 آذرماه برگزار خواهد شد، دستورالعمل یا سند راهبردی تحول جشنواره فیلم رشد را بر اساس خرد جمعی و در راستای اسناد تحول آموزش و پرورش کشور تنظیم کند.

به همین منظور نخستین هم اندیشی از سلسله نشست های درآستانه پنجاه سالگی عصر چهارشنبه ششم شهریورماه با دعوت از تمامی دبیران و برگزارکنندگان دوره های قبلی جشنواره بین المللی فیلم رشد در محل موزه سینمای ایران برگزار خواهد شد.

گلستان همچنین بیان نمود: در دعوت از همراهان سالهای گذشته جشنواره، هیچ خط و مرزی در نظر نگرفتیم. از تمامی دبیران و همکاران ادوار جشنواره های گذشته دعوت کردیم تا با حضورشان از نقطه نظراتشان دربارة ابعاد ساختار تحولی در پنجاهمین دوره جشنواره (در سال آینده) بهره برداری نماییم.

گلستان با توجه به ضرورت تحول ساختار جشنواره تأکید کرد: امروزه هم مفهوم آموزش علم و هم زیرساخت های تولید و پخش فیلم با توجه به زیرساخت های پسا اینترنتی دچار تحول عمده ای شده اند. جشنواره فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد هم که در نوع خود اولین در ایران و آسیا بوده و در دنیا از جایگاه علمی معتبری برخوردار است، نمی تواند نسبت به این تحول بی اعتنا بماند. بنابرین نگاه ما به برگزاری جشنواره فراتر از یک مأموریت اداری، در راستای سند تحول وزارت آموزش و پرورش و متناسب با جایگاه علمی امروز ایران در دنیا خواهد بود و در این راستا از همفکری تک تک کارشناسان، هنرمندان و مخاطبانی که دغدغه تحول در ساختار آموزش کشور را دارند استقبال خواهیم نمود.

بر این اساس نخستین هم اندیشی از سلسله هم اندیشی های درآستانه پنجاه سالگی ششم شهریورماه ساعت 19 در سالن سینمای موزه ملی سینمای ایران واقع در خیابان ولیعصر، باغ فردوس برگزار خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11547

به "هم اندیشی درآستانه پنجاه سالگی جشنواره رشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم اندیشی درآستانه پنجاه سالگی جشنواره رشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید